دلایل محبوبیت و پایگاه مردمی مقاومت

پنج شنبه 4 خرداد 1402 - 19:43:0

روزنامه نگار لبنانی در گفتگو با شبکه الکوثر تاکید کرد ایمان، ابتکار عمل و اتخاذ راهبرد از عناصر محبوبیت مقاومت است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی فرحات روزنامه نگار لبنانی در گفت و گو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثربه دلایل اعتقاد مردم به مقاومت اشاره کرد و گفت: ایجاد اعتبار و ابتکارعمل فنی و استراتژیک از مهم ترین دلایلی است که منجر به اعتبار مقاومت می شود.
علی فرحات درباره مهم ترین عناصری که پایگاه مردمی را به ایمان به مقاومت ترغیب کرد، گفت: مقاومت بدون موفقیت های چشمگیر و بدون پشتوانه اقدام مقاوم نمی‌توانست به باور مردم و اعتماد آنها به مقاومت منجر شود و پایگاه مردمی را به وجود آورد.
وی در ادامه  گفت: مقاومت از ابزارهای مناسب استفاده کرده است. ابزار اول؛اعتقاد راسخی است که ایجاد می‌کند و در نتیجه به رزمندگان مقاومت انگیزه روحی فراوانی برای رشادت و مبارزه با دشمن صهیونیستی می بخشد و مقاومت را تقویت می کند زیرا متعلق به یک باور دینی تأثیرگذار است.
وی افزود: ابزار دوم؛ ابتکار عمل است، یعنی مقاومت به این انگیزه عظیمی که در اختیار دارد راضی نشد، بلکه به دنبال اهداف نظامی و مطالعات راهبردی، عملیات تسلیحاتی و آموزشی و برداشتن هر چیزی که می تواند منجر به توسعه شود، رفت.
فرحات تصریح کرد: مقاومت با محدودیت فکری اقدام نکرد، زیرا مقاومت لبنان بر این باور است که پروژه مقاومت در کوتاه مدت و بلندمدت به ملت خدمت خواهد کرد و همین مسئله آن‌را به سوی توسعه سوق داد و از طریق آن سیستم قدرتی را ایجاد کرد که می‎‌تواند معادلات قدرت را تحمیل کند نه تنها در لبنان بلکه در منطقه و این همان چیزی است که ما در کمک مقاومت به سوریه شاهد آن بودیم اینگونه که از سوریه در برابر حمله تروریستی که آن را هدف قرار داد محافظت کرد و همچنین در بسیاری از عرصه‌هایی که مقاومت لبنان در آن حضور داشت و آن را رهبری کرد. نتیجه این اقدامات مقاومت ، سنگینی کفه ترازو در این نبردها و پیروزی در آن است، و این چیزی است که مخالفان مقاومت به آن اذعان دارند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 4 خرداد 1402 - 14:57:53