جشن عید مقاومت و آزادسازی در لبنان

پنج شنبه 4 خرداد 1402 - 14:37:0

سالگرد شکست و بیرون کردن نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان ، روز جشن پیروزی مردم و مقاومت در لبنان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر در خصوص این سالروز گزارشی را پخش کرد در این گزارش آمده است: لبنان روز مقاومت و آزادی را جشن می گیرد که مصادف با 25 می هر سال است و این عید سالگرد شکست ارتش اسرائیل و خروج آن از اکثر سرزمین های لبنانی است که در سال 1978 اشغال کرده بود.
در چنین روزی در سال 2000 میلادی، مقاومت لبنان موفق شد بدون هیچ گونه مذاکره و توافقی با رژیم صهیونیستی بدون هیچ محدودیت و قید و شرطی و با ضربات مقاومت اسلامی و اهالی جنوب لبنان، در کنار هم به آزادسازی دست یابند و ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی را از خاک جنوب لبنان بیرون کردند. ، 125 روستا در اشغال صهیونیست ها بود، به اضافه 33 روستای دیگر که توسط شبه نظامیان وفادار به اسرائیل یا آنچه ارتش لبنان جنوبی نامیده می شد، اشغال شده بود.
لبنان و کشور‌های اسلامی این عقب نشینی را یک پیروزی بزرگ می دانستند، زیرا سرزمین های اشغالی آزاد شدند و این عقب نشینی عزت مقاومت را بازگرداند در زمانی که تلاش های نیرو های دیگر که به دنبال بازارسازی برای مذاکره و یافتن یک راه حل سیاسی با رژیم اشغالگر بودند نتوانستند زمین ها و حقوق مسروقه را بازگردانند.
بیست و پنجم می سال 2000 همه مقوله های ترویج تسلیم وناامیدی را از میان برد و افق‌ رهایی و امید به توانایی خود پس از توکل به خداوند متعال برای ادامه تغییر را گشود و دستاوردها متوالی و اطمینان به امکان گذر از مشکلات و غلبه بر موانع را به ارمغان آورد و مقابله با سیاست های انسدادی و ممانعتیرا افزایش داد.
این سالروز بر روحیه مردم مبارز فلسطین تأثیر مثبت داشت و عزم آنها جانی دوباره گرفت ونیرو‌های مقاومتشان به روش های نوین و نوآورانه‌ای برای مقابله با اشغال و تضعیف پروژه و ممانعت از تحقق اهداف شوم آن دست یافتند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 4 خرداد 1402 - 12:5:42