منابع عبری خبر دادند:

گفتگوی تلفنی نتانیاهو با بن سلمان

سه شنبه 2 خرداد 1402 - 8:0:36
گفتگوی تلفنی نتانیاهو با بن سلمان

رسانه های عبری زبان اعلام کردند نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با ولیعهد سعودی، با وی درباره عادی سازی روابط و پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز عربستان گفتگو کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه فاش کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و الی کوهن وزیر امور خارجه آن، با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در خصوص عادی سازی روابط میان تل آویو و ریاض تلفنی گفتگو کرده‌اند. 

این شبکه با اشاره به این که این گفتگو با میانجیگری بحرین و تحت فشار آمریکا انجام شده است افزود: بن سلمان به بحرین رفته و گفتگوی تلفنی خود با نتانیاهو را با میانجیگری عبداللطیف الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین از منامه انجام داده است.

در گزارش این کانال به نقل از منابع سعودی اشاره شده که بحرین به درخواست سعودی‌ها به عنوان میانجی انتخاب شده است. یک منبع حاضر در گفتگوها نیز تصریح کرد این مذاکرات بسیار پیچیده است و تحت فشار دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا انجام می‌شود.

طبق این گزارش، عربستان برای توافق با اسرائیل شروطی تعیین کرده که از جمله آن امتیازدهی در قبال مسئله فلسطین، اعطای تسهیلات به نفع کرانه باختری اشغالی و تقویت فعالیت سرویس‌های امنیتی فلسطین در آنجاست.

عربستان سعودی همچنین خواستار آن است که به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اعضای آن اختیارات امنیتی در کنیسه القیامه و مسجدالاقصی داده شود و فقط دیوار البراق تحت سلطه اسرائیل باقی بماند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 2 خرداد 1402 - 7:56:56