برنامه مع المراسلین:

کارشکنی مزدوران مأرب در اجرای توافق تبادل اسرای یمنی

دو شنبه 1 خرداد 1402 - 19:20:39

رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن از کارشکنی آمریکا و مزدوران ائتلاف در گفتگوهای مربوط به پرونده تبادل اسرا در یمن خبر داد.

ویژه ‌- الکوثر: عبدالقادرالمرتضى، رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه آماده تبادل همه اسرا با ائتلاف متجاوزهستیم، گفت: مزدوران متجاوز به دستور آمریکا در روند تبادل اسرا مشکل تراشی می کنند.
وی با اشاره به نقش مخرب آمریکا در ممانعت از هرگونه تلاش برای حل بشردوستانه پرونده اسرا و ادامه روند صلح   در یمن تصریح کرد: طرف مقابل  بازدید از زندان‌های توافق شده با سازمان ملل متحد را به تاریخی نامشخص موکول کرده است .
وی تاکید کرد: کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن آماده بازدید از زندان ها بر اساس توافقات صورت گرفته با سازمان ملل است اما پیش شرط های تعیین شده، غافلگیرکننده است.
این مقام انصارالله گفت: دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل متحد هیچ گونه فشاری برای اجرای بندهای توافق شده در موضوع اسیران تحت نظارت خود نمی‌آورد.
به گفته عبدالقادر المرتضى ، مزدوران متجاوز در مأرب به دستور آمریکا بازدید از زندان ها را به تعویق می اندازند و در روند صلح یمن مانع تراشی می کنند.
به نظر می‌رسد دخالت های آشکار آمریکا در امور داخلی یمن مانع اصلی برقراری صلح و ثبات در این کشور است. با وجود گذشت چند ماه از امضای توافق تبادل اسیر میان انصارالله یمن و متجاوزان سعودی، روند تبادل تنها ۲۰ درصد حاصل شده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 1 خرداد 1402 - 18:58:36