آمریکا مانع اصلی بر فرآیند صلح با یمن

یک شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 10:26:48

آمریکا در تلاش برای به تعویق انداختن و ایجاد مانع بر حل و فصل مسئله یمن پس از مذاکرات مستقیم دو طرف است و سازمان ملل در این روند با این کشور همکاری می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در برنامه « قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گزارشی از وضعیت تلاش‌ها برای حل وفصل مسئله یمن و مانع تراشی آمریکا پخش شد؛ در این گزارش آمده است: اتهامات یمن به آمریکا در خصوص مانع تراشی در روند صلح یمن بی دلیل نبود، واشنگتن منافع خود و رژیم صهیونیستی را در بی ثباتی یمن می‌بیند و از این رو به هر شکلی به دنبال مانع تراشی در برابر هرگونه راه حل و فصل وضعیت است.

استفان فاگین، سفیر آمریکا در یمن، در بیانیه‌ای با اشاره به اصرار واشنگتن بر تمایل کشورش برای فعال کردن دولت به اصطلاح قانونی یمن تأکید کرد این امر در پی تلاش این کشور برای مرتبط کردن پرونده بشردوستانه با پرونده‌های سیاسی و نظامی است. همچنین عدم قبول برداشتن محاصره و تلاش این کشور برای تصاحب منابع مالی نفتی و عدم پرداخت مستحقات کارکنان دولتی و بهبود وضعیت ملت یمن همه نشان دهنده مانع تراشی آشکار آمریکا بر حل مسئله یمن است.

آمریکا که در مسیر تحمیل دیدگاهی متفاوت از آنچه که بین دو طرف ، یمنی و سعودی توافق شده است، حرکت می‌کند، به دنبال آن است که مانعی بر راه‌حل‌ها باشد و حل و فصل را به تعویق بیندازد تا درگیری به صورت آرام ادامه داشته باشد و هرگاه منافع خود و رژیم اشغالگر صهیونیستی بطلبد دوباره آتش جنگ را شعله‌ور کند.

در سطح بین‌المللی به نظر می‌رسد سازمان ملل متحد در مسیر مانع تراشی غرب در فرآیند صلح در یمن حرکت می‌کند، چرا که هانس گروندبرگ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن ، اخیرا پس از مذاکرات مستقیم صنعا با عربستان با تکرار بیانیه قبلی خود به شورای امنیت، این بار از انگلیس که وحدت و استقلال یمن را تهدید می کند دعوت به عمل آورد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 9:51:7