دیدار قیس سعید و بشار اسد در حاشیه نشست جده

جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 15:57:0
دیدار قیس سعید و بشار اسد در حاشیه نشست جده

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و قیس سعید، رئیس جمهور تونس در حاشیه اجلاس سران عرب در جده دیدار و درباره روابط دو جانبه و همکاری های دو طرفه در زمینه های مختلف گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بشار اسد در این دیدار از بازگشت روابط طبیعی و تاریخی بین دو کشور به روال عادی استقبال و بر ضرورت تقویت روابط در همه زمینه ها اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، و اجتماعی تأکید و خاطرنشان کرد که مقامات و سفرای دو کشور باید برای ایجاد طرح مشترکی برای فعالیت در سطوح مختلف عربی و بین المللی تلاش مضاعف کنند. 
وی همچنین خاطرنشان کرد که سوریه و تونس با توجه به نقاط مشترک فراوان در زمینه های فکری و اجتماعی، کنار هم در مقابل جریان فریب که از خارج حمایت می شود، ایستاده اند. 
بشار اسد تصریح کرد که همه عربها، امت واحد هستند و هویت مشترک دارند. 
قیس سعید هم در این دیدار خاطرنشان کرد: شما برادر ما هستید و هر چه شما را برنجاند، ما را رنجانده است. در زمان استعمار فرانسه بسیاری از مردم تونس به سوریه پناه بردند و روابط سوریه با مغرب عربی همواره عالی بوده است. 
سعید مراتب خشنودی کشورش را از پیروزی های سوریه در برابر تروریسم و جلوگیری از مداخله خارجی اعلام کرد و گفت که هدف از مداخله طرف های خارجی تجزیه سوریه بود اما ملت سوریه هرگز زیر بار مداخله بیگانگان در کشور خود نرفت و ثابت کرد که این خود ملت است که سرنوشت خود را تعیین می کند. 


 


جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 14:55:0