ریاض سلامه تحت تعقیب اینترپل به اتهام فساد و کلاهبرداری

جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 15:21:0

پس از صدور حکم تعقیب از دادگاه اروپایی، اینترپل ریاض سلامه رئیس بانک مرزی لبنان را تحت پیگرد قرار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در برنامه «مع مراسلین» شبکه الکوثر گزارشی در خصوص وضعیت تعقیب ریاض سلامه پخش شد؛ در این گزارش آمده است: رئیس بانک مرکزی لبنان بار دیگر در لبنان و جهان مطرح شد، پس از اینکه قاضی فرانسوی مسئول رسیدگی به وجوه و اموال ریاض سلامه، و دادگاه اروپا، حکم بازداشت بین‌المللی را علیه وی صادر کردند؛ این حکم به اینترپل بین‌المللی و دفتر دادستانی عمومی لبنان ابلاغ شد.  
دکتر رمزی دسوم، مدیر روابط عمومی جریان ملی آزاد لبنان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هنگامی که قوه قضاییه لبنان از انجام وظیفه خود در خصوص بزرگترین مفسد که با امانت‌های لبنانی‌ها قمار می‌کند یعنی ریاض سلامه ، خودداری می‌کند دادگاهی خارجی و اروپایی دخالت می‌کند و این امر تجاوز به حاکمیت لبنان نیست چرا که ریاض سلامه تابعیت فرانسوی دارد و جرائم مالی را تحت حاکمیت سرزمینی فرانسه مرتکب شده‌است و این ماجرا ادامه خواهد یافت و بزرگتر خواهد گشت و دامن‌گیر دیگرانی نیز خواهد شد. 
معضل یافتن ریاض سلامه در لبنان که از حضور در برابر دادگاه اروپایی امتناع می کند و خشم در خیابان لبنان، سناریوهای توطئه جاری را تایید می کند.ناظران بر این باورند که هیچ راه حل ریشه ای برای کنترل کردن بانک لبنان وشکایات علیه آن وجود ندارد، مگر با تعیین رئیس جمهوری برای کشور.
لبنان نیز دوباره بدون واکنش واقعی به پرونده ریاض سلامه منتظر پیامدهای مالی و پولی منفی است. بین ادعای اروپایی ها و بی عملی لبنان و ورود اینترپل بین المللی به خط پیگرد، ریاض سلامه همچنان پیگیر کار و حکومت خود است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 11:49:43