استقبال از سوریه در اتحادیه عرب و جبران اشتباه این اتحادیه

جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 12:51:0

تحلیگر مسائل سیاسی از دمشق در خصوص حضور سوریه در اجلاس سران اتحادیه عرب که در جده برگزار شد و استقبال چشمگیر کشورهای عربی از آن صحبت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، غسان یوسف نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی اهل دمشق در گفتگو با برنامه « قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت: تنش‌زدایی سیاسی در منطقه به ویژه پس از توافق ایران و عربستان و نقش بزرگ چین در منطقه و تلاش این کشور برای برقراری و ایجاد صلح در منطقه و ایجاد منطقه‌ای عاری از درگیری های بین المللی بسیار حائز اهمیت است. ایران و روسیه هم می خواهند سوریه از امنیت برخوردار باشد و هر دوی آنها در جنگ علیه تروریسم به آن کمک کردند. 
وی در ادامه گفت: حضور سوریه در اتحادیه کشورهای عربی ضروری است و این به کاهش تحریم های بین المللی، حل مشکلات پناهندگان و تروریسم و ​​یافتن راه حل سیاسی کمک می کند. کشورهای همسایه اگر خواهان روابط خوب با سوریه هستند، سوریه نیز از آنها استقبال می کند. آنجایی که شاهد گشایش روابط با ترکیه، کشور‌های عربی و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بودیم، این تلاش‌ها برای بازگشت روابط به نوعی برای اصلاح اشتباه تعلیق کردن عضویت سوریه در اتحادیه است، شاید با این تلاش‌ها این اشتباه را جبران کنند. 
وی افزود: همه از حضور سوریه در جده استقبال می کنند و بشار اسد رئیس جمهور سوریه در آنجا حضور خواهد داشت و از این رو شاهد روزهای تاریخی هستیم و سوریه و رئیس جمهور اسد ، گل سر سبد اجلاس سران اتحادیه عرب خواهند بود که در جده برگزار می شود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 10:1:16

پربازدیدها