فراخوان شرکت در جایزه بین المللی ادبیات فلسطین منتشر شد

پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402 - 18:1:12
فراخوان شرکت در جایزه بین المللی ادبیات فلسطین منتشر شد

کمیته مرکزی سازماندهی جایزه بین المللی ادبیات فلسطین از انتشار فراخوان شرکت در دومین دوره این جایزه خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جایزه بین المللی ادبیات فلسطین» یک جایزه بین المللی غیردولتی است که هر دو سال یک بار برگزار می شود و هدف آن معرفی کتاب های ادبی منتشر شده در جهان در زمینه فلسطین، مقاومت و آزادی قدس شریف است.

این جایزه با همکاری اتحادیه های نویسندگان و اتحادیه های فرهنگی و ادبی برخی از کشورهای اسلامی و سایر کشورها در نوامبر 2019 تأسیس شد. این جایزه از نویسندگان و ناشران خلاقی که با نوشته های خود در سراسر جهان از مردم مظلوم فلسطین دفاع کرده اند، تجلیل می کند.

کمیته «جایزه بین‌المللی ادبیات فلسطین» موضوع دومین نشست خود را آثاری قرار داده که در سال‌های 2021، 2022 و 2023 در مورد مقاومت و آزادی فلسطین به طور کلی و بیت‌المقدس به‌طور خاص صحبت می‌کنند و همچنین آثاری که مربوط به افشای جنایات صهیونیست ها علیه ملت فلسطین هستند را هدف خود قرار داده است.

جایزه بین المللی ادبیات فلسطین در دومین دوره خود به محورهای ادبی زیر تقسیم شده است:

1- داستان و شعر برای کودکان

2- مجموعه داستان‌های کوتاه

3- رمان

4- خاطرات و یادداشت‌ها

5- شعر

6- نمایشنامه

ارزش کل جایزه 60000 دلار است. این فراخوان از همه نویسندگان و ناشران خلاق در سراسر جهان دعوت می کند تا آثار ادبی خود را تا پایان مارس 2024 به دبیرخانه مرکزی جایزه بین المللی ادبیات فلسطین ارسال کنند.

شرکت از طریق ارسال متن یا فایل تصویری کتاب به زبان‌های انگلیسی، عربی، فارسی، ترکی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی، چینی، مالایی، اردو و در قالب فایل pdf در سایت جایزه بین‌المللی فلسطین به آدرس زیر امکان‌پذیر است: www.palintaward.com

در صورت شرکت از طریق یک کتاب چاپی، لطفاً دو نسخه از هر کتاب و خلاصه کتاب را به هر دو زبان عربی و انگلیسی ارسال کنید.

تمامی آثار رسیده از کشورهای مختلف توسط هیئت داوران مورد بررسی قرار می گیرد و دبیرخانه جایزه بین المللی ادبیات فلسطین پس از بررسی و موافقت، به یک اثر برگزیده از هر گروه جایزه را اهدا می کند.

مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه بین المللی ادبیات فلسطین در سال 2024 برگزار می شود و زمان و مکان برگزاری این مراسم از طریق سایت رسمی جایزه با آدرس زیر اعلام می شود: www.palintaward.com


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402 - 15:6:37