پرتاب دو ماهواره برای تحقیق درباره طوفان‌های استوایی+فیلم

پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402 - 15:7:50

«راکت لب» کمپانی تولید کننده و ارائه دهنده خدمات پرتاب هوافضا، 2 ماهواره ناسا را برای مطالعه طوفان‌های استوایی و طوفان‌هایی که وقوع آن‌ها بی‌سابقه بوده است، به فضا پرتاب کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بر اساس گزارش تصویری برنامه «حول العالم»، موشک «الکترون» حامل دو ماهواره کوچک مکعبی شکل متعلق به آژانس «تروپیکز» است که توسط کمپانی «راکت لب الکترون» (Rocket Lab Electron) از سایت این کمپانی واقع در نیوزیلند  پرتاب شد.

موشک‌الکترون حدود 33 دقیقه پس از پرتاب، ماهواره‌های مکعبی شکل «تراپیکز» را که به اندازه جعبه کفش هستند در مدار پایین زمین، که حدود 550 کیلومتر بالاتر از زمین واقع شده، مستقر کرد. 

این ماموریت با استقرار 4 ماهواره کوچک مکعبی شکل در مدار پایین زمین پایان می‌یابد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، «راکت لب» دو ماهواره دیگر را حدود دو هفته دیگر به فضا پرتاب خواهد کرد. برای اینکه این مجموعه ماهواره‌ها موسوم به صور فلکی به درستی ماموریت خود را انجام دهند، هر چهار ماهواره «تراپیکز» باید در یک دوره 60 روزه در مدار پائین زمین مستقر شوند. ماهوراه‌های تراپیکز تشکیل ساعت به ساعت و پیشرفت طوفان‌های استوایی و تند بادهای دریایی را با ویژگی‌های ارتقا یافته اندازه‌گیری می‌کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای دیدن سایر ویدئوها اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402 - 12:39:23