برنامه صحافة اليوم بررسی کرد:

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نتیجه پیروزی و مقاومت بود

چهار شنبه 27 اردیبهشت 1402 - 12:8:40

نویسنده و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر با اشاره به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت : در حقیقت این موضوع را باید برعکس تلقی کرد یعنی بازگشت اعراب به سوریه اتفاق افتاد.

ویژه - الکوثر:  دکتر «علی عزالدین» ، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با برنامه «صحافه الیوم» شبکه الکوثر با بیان اینکه من به کشورهای عربی تبریک می گویم، تصریح کرد: با توجه به استواری و پیروزی محور مقاومت  در سوریه و نیز نقش روسیه در تغییر موازنه ها و راهبرد جهانی، کشورهای عربی به این نتیجه رسیدند که سیاست های شتاب زده خود را در قبال سوریه تغییر دهند و این اتفاق با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب رخ داد.
وی افزود: آنها به وضوح استقامت و پیروزی مردم سوریه در جنگ تحمیل شده را دیدند و این موفقیت را به رسمیت شناختند و فهمیدند مردم  سوریه شکست نخواهند خورد.
دکتر عزالدین گفت: دراین تغییر راهبرد ، عوامل اساسی چون برقراری امنیت و ثبات در منطقه ، وحدت اعراب ، مساله امنیت انرژی و غلات با توجه به جنگ اوکراین مورد توجه قرار گرفت وتاثیرگذار بودند.
وی با اشاره به ظرفیت های عظیم سوریه در بخش انرژی و فرآورده های غذایی گفت: سوریه دارای ظرفیت نیروی کار گسترده و نیز آب و زمین کافی است و می تواند  در زمینه تامین مواد غذایی کشورهای عربی نقش مهمی ایفاء کند.
این نویسنده و تحلیلگر سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: با اشاره به عواملی که ذکر شد می توان چنین نتیجه گرفت که این کشورهای عربی بودند که به سوریه بازگشتند واین تغییر راهبرد به نفع آنها بود چراکه مردم سوریه در قبال مشکلات و محاصره و تحریم ها از جمله قانون سزار  به مدت 11سال پایداری و مقاومت کرده بودند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 27 اردیبهشت 1402 - 12:8:34