رئیس جمهوری پاکستان:

آشتی ایران و عربستان در تاریخ ماندگار خواهد شد

سه شنبه 26 اردیبهشت 1402 - 13:48:31
آشتی ایران و عربستان در تاریخ ماندگار خواهد شد

رئیس جمهور پاکستان خردمندی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک را دستاوردی بزرگ دانست و گفت آشتی و صلح این دو کشور در تاریخ ماندگار خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عارف علوی» طی یادداشتی درخصوص رویدادهای اخیر در پاکستان به ویژه بالا گرفتن تنش‌های سیاسی و خصومت میان احزاب نوشت که همه ذینفعان باید روحیه بردباری و خویشتنداری را سرلوحه کار خود قرار دهند، زیرا بدون درک و تحمل متقابل، فروکش بحران امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد همه باید برای برقراری صلح و آشتی، در افکار خود تجدیدنظر کنند و نمونه بارز آن صلح قابل توجه و بزرگ میان ایران و عربستان است که باعث شد دو کشور به هدف ایده‌آل برسند.

رئیس جمهور پاکستان با تمجید از نقش مثبت چین و مساعی آن در پیشبرد آشتی میان تهران و ریاض، افزود: به رهبران ایران و عربستان درود می‌فرستیم که با تجدید نظر و تغییر اساسی منجر به صلحی شدند که در تاریخ ثبت خواهد ماند.

علوی اضافه کرد: خردمندی و تفکر سازنده دولتمردان بزرگ ایران و عربستان باعث شد تا مقدمات پایان دادن به چندین دهه خصومت فراهم شود، پس چرا ما نباید این رویکرد را در پاکستان به کار بگیریم، لذا باید خونسرد باشیم و با بردباری به مسائل رسیدگی کنیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 26 اردیبهشت 1402 - 13:48:21

دسته بندی :