گرامیداشت سالروز اشغال فلسطین برای اولین بار در سازمان ملل

دو شنبه 25 اردیبهشت 1402 - 11:24:40
گرامیداشت سالروز اشغال فلسطین  برای اولین بار در سازمان ملل

سازمان ملل متحد برای اولین بار به طور رسمی هفتاد و پنجمین سالگرد اشغال فلسطین ( روز نکبت) را گرامی می‌دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر  به نقل از آسوشیتدپرس؛ در مراسم امروز دوشنبه سازمان ملل که به مناسبت سالگرد روز نکبه برگزار می شود، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در مقر سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد. 
همچنین ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل، برگزاری این مراسم را «تاریخی» و مهم خواند، زیرا مجمع عمومی نقش کلیدی در تجزیه فلسطین داشت.
آوارگی مردم فلسطین از کشورشان حاصل تقسیم فلسطین تحت سلطه بریتانیا توسط سازمان ملل متحد به دو بخش جداگانه صهیونیست نشین و عرب‌نشین بود.
منصور در جمعی از خبرنگاران سازمان ملل گفت: این اعتراف به مسئولیت سازمان ملل است که نتوانسته این فاجعه را برای مردم فلسطین به مدت 75 سال حل کند؛ فاجعه بر سر مردم فلسطین هنوز ادامه دارد. فلسطینی‌ها هنوز کشور مستقلی ندارند و حق بازگشت به خانه‌های خود را هم ندارند؛ حقی که در قطعنامه مجمع عمومی که در دسامبر 1948 تصویب شد.
دراین حال، گیلاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، این بزرگداشت را محکوم کرد و آن را یک تلاش آشکار برای تحریف تاریخ خواند!!
مجمع عمومی که در سال 1947 دارای 57 کشور عضو بود، قطعنامه تقسیم فلسطین را با 33 رای موافق در برابر 13 رای منفی  و 10 رای ممتنع تصویب کرد و پس از پایان مأموریت بریتانیا در سال 1948، رژیم اشغالگراسرائیل تاسیس خود را اعلام کرد.
روز نکبه یادبود حدود 700000 آواره فلسطینی است که در سال 1948 گریختند یا مجبور به ترک خانه های خود شدند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 25 اردیبهشت 1402 - 11:21:41