انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در مسیر دور دوم

دو شنبه 25 اردیبهشت 1402 - 10:46:58
انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در مسیر دور دوم

آخرین آمار منتشر شده از نتایج انتخابات ترکیه حاکی از آن است که انتخابات در این کشور به دور دوم کشیده خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  براساس شمارش ۹۹.۴ درصد صندوق‌های شمارش شده، اردوغان ۴۹.۴ درصد، قلیچداراوغلو ۴۵ درصد و اوغان ۵.۲ درصد رای به دست آورده‌اند.
براساس آخرین گزارش‌ها، هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی در ترکیه -تا لحظه انتشار این گزارش- نتوانسته‌اند آرای لازم را در انتخابات کسب کنند، از‌این‌رو انتخابات در این کشور به دور دوم کشیده خواهد شد.
شبکه ترکیه‌ای «تی‌آر‌تی» در این باره نوشت که هیچ از یک نامزدهای انتخاباتی نتوانسته‌اند ۵۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهند، بنابراین احتمال می‌رود دور دوم انتخابات در تاریخ ۲۸ می (هفتم خردادماه) برگزار شود.
در همین ارتباط، «احمد ینار» رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه، عصر روز گذشته، اعلام کرد که فرایند رأی‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در سراسر کشور بدون هیچ مشکلی به پایان رسیده است.
برخی منابع اپوزیسیون در ترکیه به خبرگزاری روسی «تاس» گفتند: «طبق اطلاعات اولیه، میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی به ۹۳.۶ رسید که این یک رکورد محسوب می‌شود.»
با این حال، شورای عالی انتخابات ترکیه تا لحظه انتشار این گزارش بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرده و آمار اعلام‌شده از سوی منابع را تایید یا رد نکرده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


دو شنبه 25 اردیبهشت 1402 - 10:46:54

پربازدیدها