در سخنرانی به مناسبت سالگرد شهادت مصطفی بدرالدین؛

سید حسن نصرالله: از کمک به غزه دریغ نخواهیم کرد

شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 8:18:38

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین سالگرد شهادت مصطفی بدر الدین از فرماندهان حزب الله به موضوعات مختلف از جمله جنگ غزه، تحولات سوریه و لبنان پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید حسن نصرالله با بیان اینکه نتانیاهو جنگ کنونی در غزه را با ترور برادران در سرایا القدس و زنان و کودکان فلسطینی شروع کرد، گفت: متأسفانه شاهد سکوت جامعه جهانی هستیم. آمریکا مانع از محکومیت اسرائیل در شورای امنیت به خاطر شهادت زنان و کودکان در غزه می‌شود.
دبیر کل حزب الله لبنان افزود: نتانیاهو اهدافی را از این جنگ دنبال می‌کند و آن احیا و ترمیم بازدارندگی و فرار از بحران داخلی و ممانعت از فروپاشی ائتلاف دولتی و بهبود جایگاه سیاسی و انتخاباتی خودش است.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه محاسبات نتانیاهو برای اقدام صرف علیه جهاد اسلامی و هدف قرار ندادن دیگر گروه‌ها و ایجاد فتنه در مقاومت ناکام ماند، تصریح کرد: اشغالگران به دنبال از بین بردن زیرساخت رهبری گردان‌های قدس و نابودی توان موشکی از طریق هدف قرار دادن فرماندهان آن هستند.

جنبش‌های مقاومت در فلسطین توان قوی در ترمیم سریع زیرساخت فرماندهی دارند

وی افزود: جنبش جهاد اسلامی با ترور فرماندهانش حکیمانه برخورد کرد و با فرماندهان گردان‌های قسام برای اتخاذ موضع واحد، رایزنی کرد. دشمن منتظر واکنش جنبش جهاد اسلامی بود و هنگامی که برخورد آرام را دید آشفته شد.
رهبر مقاومت لبنان خاطر نشان کرد : آرامش و حکمت در اداره نبرد فرصت تحقق اهداف دشمن را از او گرفت. از نقاط قوت جنبش‌های مقاومت در فلسطین و منطقه این است که توان قوی در ترمیم سریع زیرساخت فرماندهی دارند. با وجود ترور فرماندهان جنبش‌های مقاومت ضعیف نشده و قدرت آنها تحلیل نرفت و این خون‌های پاک توان حرکت به جلو به این جنبشها داد. این ترمیم سریع گردان‌های قدس، اشغالگران را به وحشت انداخت. رسیدن موشک‌ها به جنوب تل آویو و به قدس دشمن را به همه ریخت.
نصرالله تاکید کرد: مقاومت در غزه توانست هدف دشمن در ترمیم بازدارندگی را با شکست روبرو کند. با وجود فشارهای میدانی و سیاسی، مقاومت فلسطین ضعیف نشد. موضع مقاومت در غزه مستحکم است. آنچه تاکنون رخ داده، به دشمن فهمانده است که هر اقدام تروریستی بدون پاسخ نمی‌ماند و به رویارویی گسترده منجر خواهد شد. نتانیاهو نمی‌تواند به اسرائیلی دروغ بگوید که قدرت بازدارندگی را بهبود بخشیده است.

نبرد غزه مهم و تأثیرات آن محدود به غزه نخواهد ماند

وی افزود: نبرد غزه مهم و تأثیرات آن محدود به غزه نخواهد ماند بلکه بر کل منطقه تاثیردارد. ما در تماس دائم با فرماندهی مقاومت در غزه هستیم و در کمک هر زمان مسئولیت ایجاب کند لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد. ما مراقب اوضاع و تحولات هستیم و تاحد ممکن کمک می‌کنیم و لکن در هر زمان که مسئولیت ما برای برداشتن گام یا گام‌های ایجاب کند انشاالله درنگ نخواهیم کرد.

از هر تحول مثبتی در قبال سوریه حمایت می‌کنیم

نصرالله در ادامه به تحولات سوریه هم پرداخت و گفت: سوریه بر سر موضع خود ماند. بازگشت آن به اتحادیه عرب و دعوت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای شرکت در نشست سران نقطه عطفی به شمار می‌رود.
وی از سفر رئیسی به سوریه به عنوان تأکیدی بر روابط راهبردی ایران و سوریه در همه زمینه نام برد و در ادامه تاکید کرد: پرونده سوریه در حال حاضر در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه حاضر است و نامزدها درباره دیدگاه‌های خود در قبال دمشق با یکدیگر رقابت می‌کنند. ما از هر تحول مثبتی در قبال سوریه حمایت می‌کنیم. ما با مشاهده پیروزی سیاسی یا معنوی در سوریه چهره مصطفی بدرالدین و همه شهیدان و جانفشانی و غربتمان را می‌بینیم در روزی که همه دنیا به خاطر حمایت از سوریه از ما انتقاد می‌کردند.

آمریکا نفت و گاز سوری‌ها را می دزد

نصرالله گفت: آمریکا نفت و گاز سوری‌ها را می دزد و اصرار بر تحریم و قانون سزار دارد. اوضاع در سوریه رو به گشایش است و روزهای سخت سپری شده است و مطلوب این است که روابط لبنان با سوریه احیا شود زیرا این روابط به نفع لبنان است.
وی افزود: پرونده آوارگان سوری در شبکه‌های اجتماعی با موضع گیری حل نخواهد شد. تغییر موضع برخی از گروههای سیاسی در قبال آوارگان سوری نشان دهنده این است که موضع قبلی آن سیاسی بوده نه انسانی. پرونده آوارگان باید حل شود. حزب الله هیچ خانه یا روستایی را تصرف نکرده و مانع بازگشت احدی به روستاهای مرزی با سوریه نشده و همه تبلیغات در این زمینه دروغ بزرگ است. آنکه بیش از همه به بازگشت ساکنان القصیر به خانه و کاشانه شأن اهتمام دارد حزب الله است.
نصرالله گفت: هر حادثه که رخ می‌دهد حزب الله متهم به تجارت مواد مخدر می‌شود و این دروغ و خیانت و بی اخلاقی است. اگر کمک حزب الله نبود مقامات لبنانی توان مقابله با سوداگران مرگ را نداشتند.

سلیمان فرنجیه نامزد تصادفی ما نیست بلکه نامزد جدی است

وی درادامه به بحث انتخابات رئیس جمهور جدید لبنان هم پرداخت و گفت: سلیمان فرنجیه نامزد تصادفی ما نیست بلکه نامزد جدی است. ما نامزدی را بر احدی دیکته نمی‌کنیم. هر طرفی فردی را معرفی کند و با هم به مجلس می‌رویم تا رئیس جمهور را انتخاب کنیم. درها هنوز برای گفتگو و رایزنی در بحث انتخاب رئیس جمهور باز است. دولت پیشبرد امور باید در چارچوب قانون کارهایش را انجام دهد.
دبیر کل حزب الله لبنان در پایان تاکید کرد: عداوت و دشمنی دائمی در جهان عرب وجود ندارد ما لبنانی‌ها باید از فضای مثبت در منطقه استفاده کنیم.

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 8:18:29