تلاش جدی سوریه برای دستیابی به ثبات سیاسی و امنیتی

پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 17:49:48

کارشناس جامعه شناسی سیاسی، در خصوص ثبات یافتن سوریه در دو بعد امنیتی و سیاسی ابراز امیدواری کرد و از سرگیری روابط دیپلماتیک با کشورهای عربی را نشان دهنده نزدیک شدن به نوعی ثبات سیاسی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه «قضیه ساخنه» موضوع بازگشت سوریه به جایگاه خود در اتحادیه عرب را مورد بحث و بررسی قرار داد و مهمان این برنامه دکتر مهند الضاهر کارشناس جامعه شناسی سیاسی در این خصوص گفت: برای صحبت از ثبات سیاسی و امنیتی به ویژه امنیتی خیلی زود است و شاید ارتباطات دیپلماتیک با کشورهای عربی نشان دهنده نوعی ثبات سیاسی باشد. اگر ثبات سیاسی را به معنای روابط با کشورهای عربی بدانیم، بسیاری از کشورهای عربی حسن نیت خود را نسبت به سوریه نشان داده اند، این اتفاق خوبی است.

وی در ادامه گفت: و اگر ثبات سیاسی را به معنای راه حل سیاسی در سوریه بدانیم، معتقدم هنوز زود است که در مورد آن صحبت کنیم. در خصوص بعد امنیتی، همه می دانند که بخشی از سرزمین های سوریه توسط سازمان های تروریستی و تجزیه طلبی که در بسیاری از مناطق وجود دارند، اشغال شده است.

این جامعه شناس سیاسی افزود: من معتقدم که در مسیر درستی حرکت آغاز شده، زیرا دولت سوریه در یافتن راه حل سیاسی و امنیتی در سوریه جدی است و این بدان معناست که سوریه به دنبال ثبات امنیتی است اما برای صحبت کردن درباره ثبات سیاسی در سوریه هنوز زود است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 11:39:17