خطر تجزیه سوریه برای دیگر کشورهای عربی +فیلم

پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 9:30:0

نویسنده و تحلیلگر سیاسی مقیم بیروت با تشریع علل تمایل کشورهای عربی به بازگرداندن سوریه به جایگاه واقعی اش گفت این کشورها -هرچند دیرهنگام- متوجه شدند هرگونه طرحی برای تضعیف و تجزیه سوریه، بر همه این کشورها تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «حسان علیان» در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت: به نظر من این باور آمریکا و غرب که می توانند روسیه را درگیر جنگ فرسایشی در اوکراین کنند و این کشور را تجزیه کنند، برعکس از آب درآمد. امروز طرفی که واقعا دچار بحران شده، اتحادیه اروپا است که عملا در کنار انگلیس به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اعتراض کرد و آمریکایی ها گفتند سوریه مستحق بازگشت بی قید و شرط به اتحادیه عرب نیست.

این پژوهشگر سیاسی افزود: کشورهای عربی اکنون نگاه دیگری به مسائل دارند و خواستار تکه تکه شدن سوریه و تضعیف این کشور نیستند به خصوص که ما نقش آفرینی سوریه را در محوری که از جمهوری اسلامی ایران تا عراق و سوریه امتداد دارد، شاهد هستیم و تحولات در یمن و فلسطین را می بینیم. از این رو کشورهای عربی هرچند دیرهنگام برای احیای وحدت بین کشورهای عربی اقدام کردند.

علیان افزود: فداکاری و شکیبایی ملت سوریه و رهبری حکیمانه این کشور و حمایت متحدان سوریه از این کشور در برابر متجاوزان، موجب شد برنامه دشمنان برای تجزیه سوریه و تضعیف آن در برابر آمریکا و صهیونیسم با شکست مواجه شود. امروزه کشورهای عربی به خصوص آنهایی که با غرب و آمریکا و با پروژه آمریکایی- صهیونیستی برای تجزیه سوریه همکاری کردند متوجه شده اند که تجزیه سوریه بر همه آنها تاثیر خواهد گذاشت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 9:23:39