گزارش برنامه مع المراسلین:

سفیر ایران در سوریه در اولین نشست خبری خود چه گفت؟

چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402 - 12:44:9

اهداف سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه و توافقات امضاء شده میان دوطرف ، موضوعاتی بود که در اولین نشست خبری سفیر ایران در دمشق به آنها اشاره شد.

ویژه ‌ -الکوثر: برنامه «مع المراسلین»  شبکه الکوثر به موضوع اولین نشست خبری سفیر جدید ایران در سوریه پرداخت و اعلام کرد: سفر «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به سوریه بدون شک در مقطع زمانی کنونی و همزمان با تحولات مهم منطقه ای و بین المللی پیام روشنی به دشمنان داشت و آن این بود که اتحاد  تهران - دمشق قوی، باثبات و مستحکم و باوجود تحریم های شدید غربی ها، برگشت ناپذیر است.
دکتر حسین اکبری سفیر تام الاختیار ایران در دمشق در کنفرانس مطبوعاتی خود که با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد ، به جنبه های اقتصادی و سرمایه گذاری این سفر اشاره کرد و گفت: در سفر آقای رئیسی شش توافقنامه جدید با طرف سوری امضاء شد که در ادامه پانزده توافقنامه امضا شده قبلی دولت های دو کشور بود. 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه الکوثر درباره محتوای توافقنامه ها گفت: در مرحله اول شاهد امضای 6 موافقتنامه جدید بین سوریه و ایران در زمینه های برق و انرژی ، فعالیت شرکت های سرمایه گذاری خصوصی و رفع محدودیت های گمرکی  بودیم که برای هر دوطرف مزایا و تاثیرات مثبت اقتصادی به همراه خواهد داشت.
بهبود مبادلات تجاری به ویژه دلار زدایی ، گسترش همکاری ها در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اتصال ریلی از جمله مواردی بود که دیپلمات ایرانی به آن اشاره و تاکید کرد: افزایش حجم همکاری ها و مبادلات  بین دمشق و تهران غیر قابل تصور است و میتوان آن را  جهشی بزرگ در سطح روابط دو کشور در همه زمینه‌ها  دانست.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402 - 12:43:44