فشار آمریکا برای تغییر برخی از وزرا در دولت عراق

یک شنبه 17 اردیبهشت 1402 - 11:14:0

تشدید مناقشات سیاسی در عراق در مورد تغییرات آتی وزیران در دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور بالا گرفته است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صالح الطیب خبرنگار الکوثر در بغداد در گزارشی در قالب برنامه «مع المراسلین» در این خصوص گزارش داد: مناقشات سیاسی در داخل عراق درباره تغییرات آتی وزیران در دولت محمد شیاع السودانی در حال تشدید است، به‌ویژه که این تغییر همزمان با فشار آمریکا برای جایگزینی برخی وزرا به بهانه تحریم‌های اعمال شده از سوی واشنگتن است.
نمایندگان چارچوب هماهنگی این مطالبات را دخالت محض در امور کشور می دانند و تاکید می کنند نباید تسلیم آن شد. 
نمایندگان تاکید می کنند که تغییر کابینه آتی باید مطابق با استانداردهای علمی و حرفه ای و به دور از نظارت سیاسی داخلی یا تحمیل خواسته های آمریکا باشد.  
فالح الخزعلی یکی از اعضای مجلس نمایندگان گفت: تغییر باید بر اساس شاخصها و معیارهای علمی و تخصصی باشد تا بی عدالتی و تعصب وجود نداشته باشد به دور از نظارتهای سیاسی داخلی در این زمینه. همچنین ما هرگونه دخالت برای تحمیل اراده بر دولت آقای السودانی را رد می کنیم. 
اعتراض آمریکا به برخی از وزرا فقط به این دلیل که آنها متعلق به حشدالشعبی هستند، از سوی نمایندگان رد شد، زیرا حشدالشعبی به نمایندگی از جهان با تروریسم مبارزه کرد. 
با تغییرات وزارتی در آینده، این سوال مهم باقی می‌ماند: آیا این اصلاحات ، تسلیم شدن برابر فشار آمریکا خواهد بود یا به دلیل عملکرد شغلی آنهاست؟! 


 


یک شنبه 17 اردیبهشت 1402 - 11:38:50