ثبات روابط ایران و سوریه در طوفان‌های منطقه

پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402 - 11:45:0

در سفر تاریخی سیدابراهیم رئیسی به سوریه، یادداشت تفاهمی درباره برنامه همکاری راهبردی فراگیر و درازمدت بین دو کشور امضا شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» درباره سفر رئیس جمهور ایران به سوریه آمده است: ابراهیم رئیسی در رأس هیئتی بلندپایه به منظور سفری دو روزه وارد دمشق پایتخت سوریه شد. رئیس جمهور ایران در خارج از فرودگاه دمشق مورد استقبال گسترده مردم سوریه قرار گرفت به طوری که مردم سوریه در حالی که پرچم های سوریه و ایران را در دست داشتند در کنار بزرگراه منتهی به فرودگاه بین المللی دمشق صف کشیدند و به گرمی از رئیس جمهور ایران و هیئت همراه او استقبال کردند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کاخ «الشعب» به طور رسمی از همتای ایرانی خود استقبال کرد. رئیس جمهور سوریه در گفتگو با همتای ایرانی خود با اشاره به روابط دیرینه دو کشور گفت این روابط در دوره های دشوار و در میان طوفان شدید سیاسی در منطقه غرب آسیا نیز همواره باثبات بوده است.

ابراهیم رئیسی نیز در این دیدار تاکید کرد دولت و ملت سوریه فجایع زیادی را از سر گذرانده اند و امروز می توانیم بگوییم آنها همه مشکلات را پشت سر گذاشته و به رغم تهدیدها و تحریم هایی که بر آنها تحمیل شد، به پیروزی رسیدند.

رئیسی و اسد درباره روابط دوجانبه و راه های توسعه آن و تحولات در منطقه غرب آسیا و تاثیر تحولات جهانی بر این منطقه و بهره برداری از این تحولات در جهت منافع کشورها و ملت های منطقه گفتگو کردند. روسای جمهور ایرن و سوریه در پایان این دیدار، یادداشت تفاهمی درباره برنامه همکاری راهبردی فراگیر و درازمدت بین دو کشور امضا کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402 - 11:10:20