رشد 67 درصدی صادرات سنگ اصفهان به سوریه

دو شنبه 11 اردیبهشت 1402 - 8:52:22
رشد 67 درصدی صادرات سنگ اصفهان به سوریه

استان اصفهان با دارا بودن ظرفیت های غنی و چر سود صنعتی از جمله معدن ،یکی از استان های پیشتاز ایران در حوزه صادرات سنگ به کشور های عربی محسوب می شود.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  استان اصفهان با دارا بودن ده ها معدن سنگ یکی از استان های صادرات کننده سنگ به کشور های عربی محسوب می شود.
حالا مسئولان با توجه به بالا رفتن سطح کیفیت محصولات سنگ معادن این استان و از طرفی استقبال کشور های عربی از جمله کویت، عراق و همچنین سوریه در تلاش اند تا با برقراری روابط اقتصادی دو جانبه بین اصفهان و شرکای و سرمایه گذاران سوری سطح صادرات سنگ به دمشق را افزایش دهند.
وحید علیزاده دبیر اتحادیه صنایع سنگ استان اصفهان در این باره اظهار داشت: خوشبختانه توسعه روابط اقتصادی با کشور سوریه که از سال گذشته کلید خورده توانسته بازخورد های مثبت اقتصادی را در جهت رشد  65 درصدی صنایع سنگ استان رقم بزند.
وی افزود: بیش از 30 شرکت سوری در نمایشگاه صنعت سنگ اصفهان که در سال گذشته در دمشق برگزار شد برای سرمایه گذاری و همکاری دو جانبه اعلام امادگی کردند.
دبیر اتحادیه صنایع سنگ استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 680 کارگاه تولیدی در حوزه صنعت سنگ در استان فعال اند که تولیداتشان به کشور های عمان، قطر، عراق، کویت و سوریه صادر می شود.

علیزاده گفت: صادرات سنگ استان اصفهان  درامد زایی 30 هزار دلاری را برای اقتصاد کشور به عمل آورده است که تا پایان سال جاری این رقم 2 برابر می شود.
وی ادامه داد:در حال حاضر 50 کارگاه تولیدی سنگ استان اصفهان برای تهیه سنگ 4 شرکت بزرگ ساختمانی دمشق سوریه به این کشور صادرات انجام می دهد.

 از سر گیری صادرات سنگ اصفهان به امارات

امید زارعی روابط عمومی گمرک استان اصفهان نیز اظهار داشت: با توجه به تقویت روابط سیاسی و تجاری ایران و امارات ، جلساتی با حضور تجار اماراتی و صنعتگران سنگ اصفهان برقرار شده که پیش بینی می شود تا پایان تابستان امسال نخستین محموله سنگ استان به امارات صادر گردد.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 60 درصد از معملات اصلی  بازار صنعت سنگ کشور هایی از جمله کویت، عراق، لبنان و ارمنستان دست استان اصفهان است.

گزارش : عیسی صادقی


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


دو شنبه 11 اردیبهشت 1402 - 8:28:54