ابعاد راهبردی سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان

یک شنبه 10 اردیبهشت 1402 - 19:39:0

سفر وزیر امور خارجه ایران به جنوب لبنان پیام روشنی برای رژیم صهیونیستی است مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در مواضع خود در قبال مقاومت و آرمان فلسطین ثابت قدم است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در خصوص ابعاد راهبردی سفر وزیر خارجه جمهموری اسلامی ایران به لبنان گزارشی در برنامه « مع مراسلین» شبکه الکوثر پخش شد؛ در این گزارش آمده است: با پایان سفر حسین عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به لبنان، تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران لبنان را به گونه ای در دستور کار خود قرار می دهد که منافع و ثبات لبنان را تامین کند، به ویژه اینکه منطقه در حال حرکت به سمت همکاری و نزدیکی است. نزدیکی، که باید به صورت داخلی در بین لبنانی ها منعکس شود تا بین موضوعات مختلف به اجماع برسد. 
علی بیضون ، تحلیلگر سیاسی در این باره به خبرنگار ما گفت : سفر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به مرز لبنان و فلسطین، پیام روشنی برای رژیم اشغالگر صهیونیستی بود مبنی بر اینکه هرگونه حماقت از سوی رژیم صهیونیستی چه در فلسطین اشغالی و چه در لبنان، باید عکس العمل و پاسخ واضحی دریافت کند و بر ضرورت وحدت عرصه ها و آمادگی کامل برای رویارویی با هر حماقت از آن ناحیه تاکید کرد. 
وزیر امیرعبداللهیان در خصوص معضل انتخابات ریاست جمهوری لبنان تاکید کرد که همه کشورها باید بدون دخالت در امور لبنان در این پرونده کمک کنند و لبنانی ها باید به تنهایی با آن موافقت کنند و آن را اجرا کنند. 
نشانه هایی دیده می‌شود مبنی بر اینکه لبنان به زودی از توافق‌های منطقه ای بهره مند خواهد شد. ایران برای تسریع در حل مسائل باقی مانده در لبنان و دستیابی احزاب سیاسی آن به توافق بر ریاست جمهوری در تلاش است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 10 اردیبهشت 1402 - 14:45:31