درخواست لبنان برای تسریع در روند بازگشت آوارگان سوری

یک شنبه 10 اردیبهشت 1402 - 10:2:0

لبنان سال‌ها خواستار بازگشت آوارگان سوری به كشورشان از جامعه بین‌المللی بوده است و برخی لبنانی‌هایی که از آب‌ گل‌آلود ماهی‌ می گیرند برای مانع تراشی در این روند تلاش می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع مراسلین» شبکه الکوثر در خصوص وضعیت آوارگان سوری و درخواست‌های لبنانی‌ها در این باره آمده است : برخی گروههای لبنانی از روابط بین‌المللی خود برای جلوگیری از هر گونه راه‌حلی برای مسئله بازگشت آوارگان سوری به کشورشان استفاده کردند و از سوری های آواره به عنوان کارت فشار بر سوریه و لبنان نیز استفاده کردند.
در ادامه این گزارش آمده است: 
تصمیمات لبنان توسط هیئت دولت برای پیگیری بازگشت آوارگان سوری به کشورشان پس از بی توجهی سازمان های بین المللی به درخواست های لبنان برای تسریع بازگشت آوارگان صادر شد.
هکتور حجار وزیر امور اجتماعی در دولت پیش‌برد امور در این باره گفت: ما همچنان به دنبال بازگشت اختیاری آوارگان سوری با در نظر داشتن مفاد معاهدات و قوانین زیر نظر وزارت خانه های مربوطه از جمله وزارت امور اجتماعی و مدیریت امنیت عمومی هستیم. ما از کشورهای خارجی خواستار کمک در تحمل مشکلات ایجاد شده از وجود این آوارگان به خصوص به دلیل افزایش تعداد این آوارگان و وضعیت بحرانی اقتصاد لبنان هستیم. 
علاوه بر این، سوری های آواره بار بزرگی بر اقتصاد لبنان ایجاد کرده‌اند ؛ اقتصادی که سال ها پیش فروپاشید، و ملت لبنان خواستار راه حل عادلانه برای این مسئله هستند. دولت سوریه نیز آمادگی خود را برای پذیرایی از آوارگان لبنان بدون هیچ مانعی تایید می کند. 
مصطفی منصور رئیس انجمن کارگران سوری در لبنان با رد اتهامات برخی لبنانی ها و برخی در اتحادیه اروپا مبنی بر عدم تمایل دولت سوریه به بازگشت آوارگان، آمادگی سوریه را برای پذیرایی از آوارگان در همه جا اعلام کرد. 
بحثی بی پایان، بحرانی که لبنان سال ها به تنهایی آن را تحمل کرده است و نشانه هایی از یک انفجار اجتماعی که اگر حل نشود لبنانی ها و سوری ها را به طور یکسان تحت تاثیر قرار خواهد داد. در حالی که مطالبات لبنانی‌ها برای یافتن راه حلی سریع برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، سوریه ادامه پیدا می‌کند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 10 اردیبهشت 1402 - 9:3:33