ادامه مانع‌تراشی غرب در روند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402 - 10:32:0

با وجود روند رو به وخامت بحران در لبنان و درخواست‌های دولت سوریه برای بازگشت شهروندانش ، مانع تراشی های آمریکا و متحدانش ، مانع حل مسئله آوارگان سوری در لبنان و افزایش بحران در این کشور شده ‌است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، احمد محبی خبرنگار ما در لبنان در قالب برنامه « مع مراسلین» شبکه الکوثر گزارش داد: مسئله آوراگان سوری با تشدید بحران معیشتی در لبنان و تقسیم بندی جریان‌های سیاسی این کشور در خصوص بیرون راندن آنها اهمیت بسیاری پیدا‌ کرده‌است، علاوه بر آزار و اذیت این آوارگان در برخی مناطق، این مسئله برگی است که از سوی آمریکا و متحدانش برای تغییر معادلات در منطقه استفاده شده ، که اکنون به یک شکست فاحش تبدیل شده است.
دکتر حسان علیان پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما در این رابطه گفت: جامعه جهانی به بهانه نبود امنیت در سوریه ، بر دولت لبنان برای حل نکردن این مسئله و نگه داشتن آوارگان سوریه فشار وارد کرد و تاکید می کند که بازگشت این شهروندان سوری باید به صورت اختیاری باشد و دولت لبنان نباید شهروندان سوری را مجبور به بازگشت کند و این نشان دهنده بی توجهی آنها به وضعیت  لبنان و وضع اقتصادی وخیم این کشور است. من تصور می کنم که وضعیت باید تغییر کند و دولت باید موضع خود را در این مسئله تغییر دهد.
در ادامه این گزارش آمده است: رنجی که همه آوارگان در همه اردوگاه‌ها در سراسر خاک لبنان متحمل شدند، آنها را به بازگشت به سوریه در صورت تامین امنیت شغلی و مسکنی که تروریست ها ویران کرده اند، متمایل و مصمم کرده‌است.
ماه هاست که دولت سوریه به صورت مستمر درخواست بازگشت آوارگان را مطرح می‌کند و کارشناسان نیز معتقدند که آوارگان بحران اقتصادی و جمعیتی در لبنان را تشدید می کنند.
بحثی بی پایان، بحرانی که لبنان سال ها به طور یکجانبه آن را تحمل کرده است و نشانه هایی از یک انفجار اجتماعی که اگر حل نشود، لبنانی ها و سوری ها را به طور یکسان تحت تاثیر قرار خواهد داد.
واقعیتی تلخ که آوارگان سوری در لبنان در انتظار راه حلی ریشه ای و بازگشت به خانه های خود هستند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402 - 9:23:19