اعتراضات علیه نتانیاهو ادامه دارد

چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402 - 8:5:52
 اعتراضات علیه نتانیاهو  ادامه دارد

اصلاحات قضایی کابینه راست‌افراطی رژیم صهیونیستی به اختلافات عمیق در درون این رژیم و ادامه دار شدن اعتراضات منجر شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند، ده‌ها هزار نفر علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او و طرح تغییرات قضایی در تل آویو به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند.
براساس این گزارش،  ده‌ها هزار نفر در خیابان «کابلان» واقع در مرکز تل‌آویو علیه کابینه بنیامین نتانیاهو و طرح تغییرات قضایی تظاهرات کردند.
همچنین تظاهرات مشابهی در تعداد دیگری از شهرهای رژیم صهیونیستی برگزار شده است. قرار است امروز چهارشنبه نیز مخالفان نتانیاهو و کابینه او تظاهرات مشابهی برگزار کنند.
تظاهرات علیه لایحه نظام قضایی در حالی صورت می‌گیرد که نتانیاهو در نتیجه فشار افکار عمومی و فشارهای آمریکا مجبور شد که این طرح را به صورت موقت تعلیق کند.
نتانیاهو هفتم فروردین ماه در یک نطق تلویزیونی گفت: تصمیم گرفتم برای حصول یک توافق گسترده و جلوگیری از چند دستگی بین «اسرائیلی‌ها»، رای کنست درباره لایحه تغییرات قضایی را به حالت تعلیق درآورم.
وی تاکید کرد لایحه تغییرات قضایی را به تعویق می‌اندازیم اما هرگز از آن دست نمی‌کشیم.
در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به لایحه تغییرات قضایی، از اختیارات دستگاه قضا کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.
در این طرح، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.
این لایحه پیشتر در جلسه کنست در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402 - 8:5:44