ادامه سرقت نفت سوریه به دست نظامیان آمریکایی

سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 - 15:0:0

نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه به سرقت نفت این کشور و به فروش رساندن آن با کمک نیروهای «قسد» ادامه می دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که در قالب برنامه «مع المراسلین» از شبکه الکوثر پخش شد آمده است: نظامیان آمریکایی به سرقت نفت سوریه و فروش آن با همکاری نیروهای سوریه دموکراتیک «قسد» ادامه می دهند. نیروهای جدایی طلب قسد که تحت فرمان آمریکا هستند، کاروانی متشکل از 43 تانکر حامل نفت سرقت شده سوریه را از میدان های نفتی در منطقه الجزیره سوریه تا عبور از گذرگاه مرزی غیرقانونی «المحمودیه» در استان الحسکه اسکورت کردند. همچنین 40 دستگاه تانکر دیگر حامل نفت سوریه از طریق گذرگاه غیرقانونی «ولید» از الیعربیه به منطقه کردستان عراق منتقل شد.

در پی این اقدامات، دولت سوریه با انتشار بیانیه ای شدیداللحن خواستار خروج فوری نظامیان آمریکایی از سوریه و توقف سرقت سازمان یافته نفت سوریه شد. در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه، ادامه غارت نفت و دیگر منابع سوریه توسط اشغالگران آمریکایی و انتقال آن از طریق شمال عراق به ترکیه، محکوم و این کار آمریکا دزدی آشکار توصیف شد که با قوانین بشردوستانه بین المللی منافات دارد و موجب تشدید فقر ملت سوریه می شود.

سوریه از آمریکا می خواهد به حمایت از تروریسم و شبه نظامیان جدایی طلب در سوریه پایان دهد و فورا خاک این کشور را ترک کند. سوریه قبلا نیز بارها چنین درخواستی مطرح کرده بود ولی به عقیده ناظران، این اوضاع ادامه خواهد یافت. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 - 14:26:1