تلاش برای مظلوم نمایی یهودیان در «اسرائیلیات»

سه شنبه 29 فروردین 1402 - 9:26:30

استاد و پژوهشگر علوم دینی و حوزوی با رد ادعاها درباره ترور یکی از ثروتمندان یهودی در مدینه به دستور پیامبر اسلام (ص) گفت چنین روایت هایی با هدف مظلوم نمایی یهودیان جعل شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فی المیزان» شبکه الکوثر گفت: در احادیث جعلی «اسرائیلیات» تلاش شده است یهودیان مظلوم جلوه داده شوند و برخی از این روایت ها درباره افراد خاصی است. شواهد زیادی در این زمینه وجود دارد که جعلی و ساختگی بودن این قبیل روایت ها را نشان می دهد. به عنوان مثال شواهد نشان می دهد در همان زمانی که گفته می شود پیامبر اسلام دستور ترور «کعب ابن اشرف» از بزرگان یهودی ساکن مدینه را صادر کرد، پیامبر اصلا در مدینه حضور نداشته است.

این پژوهشگر اسلامی گفت: در کتاب «البدایه و النهایه» از ابن کثیر آمده است پیامبر اسلام (ص) روز پنج شنبه 12 ربیع الاول سال سوم هجری برای مقابله با کسانی که قصد جنگ با پیامبر را داشتند از مدینه خارج شد و تا 11 روز بعد نیز در مدینه حضور نداشت. اما در کتاب الطبقات آمده است پیامبر اسلام روز 14 ربیع الاول سال سوم هجری برای ترور کعب ابن اشرف اقدام کرد. چگونه چنین چیزی ممکن است زیرا پیامبر در آن تاریخ در مدینه نبوده است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 29 فروردین 1402 - 9:26:22