ورود سومین گروه از اسرای یمنی به فرودگاه صنعاء + فیلم

یک شنبه 27 فروردین 1402 - 16:29:0

۴۸ آزاده یمنی صبح یکشنبه در چارچوب توافق تبادل اسرا، وارد فرودگاه صنعاء شدند. قرار است تا عصر امروز در مجموع ۱۰۵ اسیر یمنی آزاد شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این توافق سه روزه بوده و امروز به پایان می‌رسد. در این راستا قرار است سه پرواز از مأرب به صنعاء صورت گیرد و هواپیمای اول حامل ۴۸ اسیر یمنی صبح امروز از مأرب (تحت کنترل ائتلاف سعودی) وارد فرودگاه صنعاء شده و صدها نفر برای استقبال از آن‌‌ها در فرودگاه تجمع کرده‌اند.
همچنین طبق برنامه صلیب سرخ جهانی، هواپیمای دوم نیز قرار است در ساعت یک بعدازظهر و هواپیمای دوم در ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی در فرودگاه صنعاء به زمین بنشیند.
در مقابل نیز قرار است در اولین پرواز از صنعاء به مأرب، ۴۱ اسیر ائتلاف سعودی آزاد شوند. طبق توافق میان صنعاء و ریاض، قرار شده است تا در مجموع ۹۰۰ اسیر از طرفین در این سه روز آزاد شوند، توافقی که مقدمه گفت‌و‌گوهای جدی دو طرف برای آتش‌بس دائمی و پایان جنگ شناخته می‌شود.
در این میان منابع دولت صنعاء می‌گویند ۴۸ اسیری که امروز صبح آزاده‌اند هیچ کدام نظامی نبوده و کسانی هستند که به دست مزدوران ائتلاف سعودی ربوده شده‌اند.
روز گذشته نیز دو پرواز حامل ۲۴۲ اسیر یمنی از عربستان سعودی وارد صنعاء شدند، در مقابل نیز ۱۶ اسیر ارتش سعودی و سه اسیر سودانی از صنعاء به ریاض منتقل شدند.


 


یک شنبه 27 فروردین 1402 - 16:36:18