به مناسبت روز جهانی قدس :

سید حسن نصرالله: روز قدس، یادآوری مسئولیت همگان در قبال فلسطین است

شنبه 26 فروردین 1402 - 7:12:0
 سید حسن نصرالله: روز قدس، یادآوری مسئولیت همگان در قبال فلسطین است

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: این روز ، یادآوری مسئولیت همگان در قبال فلسطین است و نباید کسی از زیر این مسئولیت شاخه خالی کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سیدحسن نصرالله: با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در اقدام اخیر خود در جنوب لبنان به باغ‌های موز حمله کرد، تاکید کرد همبستگی در روز قدس وحشت رژیم صهیونیستی را دوچندان می‌کند.
وی  در ادامه گفت: روز قدس، روز همبستگی شرافتمندان جهان با فلسطین و مردم مظلوم آن است و این روز، پیامی مبنی بر حمایت از ملت فلسطین است که شما تنها نیستید.
وی افزود: همبستگی در روز جهانی قدس، پیامی به دشمن مخابره می‌کند و نگرانی و وحشت آن‌ها را دوچندان می‌کند. ما امروز با اعتماد جشن می‌گیریم و احساس امنیت، قدرت و عزت داریم؛ اما رژیم اسرائیل، دیروز، در تمام جبهه‌های خود اعلام آماده‌باش کرد و علیه کشورهای اطراف تهدیداتی را توخالی مطرح کرد.
دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: دشمن در تمامی جبهه‌ها اعلام آماده‌باش کرد و می‌ترسید و نگران بود؛ اما محور مقاومت در وضعی آرام قرار داشت. تحولات بزرگی، سال گذشته، در سطح جهانی و در سطح منطقه و همچنین برای ملت فلسطین رخ داد. در سطح جهانی، قدرت آمریکا تضعیف شد و دیگر این کشور همانند سال‌ها و دهه‌های گذشته قوی نبود. شاهد اول برای ضعیف شدن آمریکا، این بود که آن‌ها در ونزوئلا بعد از محاصره اقتصادی وسیاسی مجبور به عقب‌نشینی شدند. شاهد دوم شکست آن‌ها در افغانستان است.
دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: آمریکایی‌ها به اسرائیلی‌ها می‌گویند که اولویت ما اوکراین و تایوان است. زمانی که آمریکا مشغول جبهه‌های جنگ است و دیگر تنها قدرت جهان  نیست، این از نظر راهبردی رژیم صهیونیستی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
سید حسن نصرالله همچنین اظهار داشت: بازگشت روابط سیاسی سوریه و کشورهای عربی و تلاش ترکیه برای بازگردانی روابط خود با دمشق، تحولات مهمی هستند. یمنی که ما از روز اول همراهشان بودیم، شاهد تحولات مثبتی است. فضای مثبتی را در یمن و عربستان شاهدیم و این باعث خوشبینی و خوشحالی ماست. سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر شجاع و دوراندیش انصارالله (حفظه‌الله) از همان روز اول از دفاع از یمن سخن می‌گفت. کسی که باید به مردم جواب دهد، همان کسی است که اهداف بزرگی را مطرح کرد و نتوانست هیچ کدام آن‌ها را در منطقه و در یمن محقق کند.
دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: ما به ملت عراق، الحشدالشعبی و محور مقاومتش به‌شدت امیدواریم و روی آن‌ها حساب می‌کنیم. نقش کلیدی الجزایر در مسئله فلسطین و اخراج هیأت اسرائیلی از اجلاس آفریقا را می‌ستاییم.
سید حسن نصرالله در ادامه به توافق ایران و عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: توافق تهران و ریاض ثاثیر بسزایی بر منطقه دارد و فرایند عادی‌سازی روابط را کند خواهد کرد؛ فرایندی که عملکرد احمقانه کابینه فاسد و جنایتکار اسرائیل به کند شدن آن کمک کرد. 
وی به تحولات لبنان هم اشاره کرد و گفت: هرتهدید دشمن، پافشاری ما برای حفظ معادلات بازدارندگی و برای تقابل با تجاوزات آن‌ها علیه لبنان را افزایش می‌دهد. به هر گونه تجاوز یا اقدام امنیتی علیه لبنان بی‌تردید پاسخ مناسبی خواهیم داد. در خصوص سوریه، اینکه چرا به تجاوازت اسرائیل پاسخ داده نمی‌شود، این مسئله در نزد ریاست جمهوری سوریه بسیار مسئله حساب‌شده‌ای است.
سید حسن نصرالله در پایان به رژیم صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد: «محاسباتتان، اقداماتتان و گام‌های احمقانه‌تان در قدس یا کرانه باختری یا غزه یا لبنان یا سوریه می‌تواند منطقه را به جنگی بزرگ بکشاند. نتانیاهو می‌گوید که «خواهیم دید»، ما هم در مقاومت لبنان به او می‌گوییم که خواهیم دید. دشمن میدان‌های نبرد را به چند بخش تقسیم می‌کند و نوار غزه و کرانه باختری را به اقداماتش اختصاص می‌دهد و می‌گوید که قواعد درگیری پابرجاست. من به دشمن می‌گویم که این بازی خطرناک است، احتیاط کن چون قدس خط قرمز است. 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 26 فروردین 1402 - 7:11:55