مسجدالاقصی در گذر تاریخ ...

جمعه 25 فروردین 1402 - 9:44:0

سه هزار سال از زمانی که پیامبر خدا داوود و پسرش سلیمان علیهم السلام مکانی برای عبادت خداوند بنا کردند می گذرد، امروزه این عبادتگاه مسجد الاقصی نامیده می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جای تعجب نیست که این مسجد مورد احترام همه مسلمانان، مسیحیان و یهودیان است، زیرا تاریخ هر یک از این ادیان با تاریخ فلسطین و این مسجد در هم آمیخته است. پیامبران بنی اسرائیل در این منطقه ظهور کردند، پس از ورود عیسی مسیح (ع) به بیت المقدس مستقیماً وارد این مسجد شد و از آنجا به ابلاغ دین الهی پرداخت.
مسلمانان ، مسجد الاقصی را یکی از چهار مسجد مهم و با فضیلت می دانند و در اوایل ظهور اسلام اولین قبله مسلمانان بود و نام این مسجد و معجزه معراج به هم گره خورده است، شبی که رسول اسلام صلی الله علیه و آله و سلم به خواست خداوند از مکه به این مسجد مقدس سیر کرد و سپس به آسمان رفت و با فرشتگان سخن گفت.
مسجدالاقصی در دوره های مختلف تاریخ چندین بار تخریب، مرمت و بازسازی شد. بر اساس اسناد تاریخی یکی از خلفای فاطمی در قرن پنجم هجری قمری در سال 1099 میلادی گنبدی بر فراز این مسجد بنا کرد. پس از تصرف بیت المقدس توسط صلیبیون در بخشی از این مسجد کلیسایی ساختند اما پس از شش سال صلاح الدین ایوبی آنجا را بازپس گرفت و محراب و گنبد مسجد را مرمت کرد.  
مسجدالاقصی روزهای تلخ و شیرین زیادی را شاهد بود، اما تلخ ترین آنها روزی بود که اشغالگران صهیونیست پس از جنگی شش روزه  ، قدس را به طور کامل اشغال کردند.


 


جمعه 25 فروردین 1402 - 3:27:23