با نظام آپارتاید صهیون بیشتر آشنا شوید + فیلم

پنج شنبه 24 فروردین 1402 - 18:23:0

آپارتاید صهیون در سال 1948 با اندیشه برتری نژاد یهود نسبت به همه مردم جهان، در فلسطین شکل گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آپارتاید واژه‌ای در زبان آفریقایی است ؛ در لغت به معنای جدایی و جداسازی است و در مفهوم تفکیک و تبعیض نژادی بین سفیدپوستان و رنگین پوستان است.
نظام آپارتاید در نیمه قرن 17 میلادی در آفریقای جنوبی شکل گرفت و در پی اعتراضات و مبارزات گسترده رنگین پوستان تحت رهبری افرادی چون نلسون ماندلا، در سال 1991 به طور رسمی نظام آپارتاید به پایان رسید؛ اما رژیم نامشروع صهیونیستی که در سال 1948 با اندیشه برتری نژاد یهود نسبت به همه مردم جهان، در فلسطین شکل گرفت و آپارتاید صهیون را به وجود آورد.  ثمره این تولد منحوس در گام اول، کشتار هزارن کودک و مرد و زن  فلسطینی در خانه‌ها، بیمارستا‌ن‌ها وحتی مدارس و اخراج اعراب از سرزمینشان بود.
شعار« از نیل تا فرات» گام دوم آپارتاید صهیون برای سلطه‌گری بر منطقه غرب آسیا است و جنایات بسیاری را برای تحقق این هدف انجام داده است. 
حمایت از داعش که یک تهدید جهانی است از دیگر نشانه‌های آپارتاید صهیون است خرید نفت از داعش، درمان سربازان داعشی در بیمارستان های نظامی اسرائیل، تامین اسلحه و مهمات داعش از جمله جنایت‌های آپارتاید صهیون است.
همچنین رژیم صهیونیستی با نپذیرفتن پیمان منع گسترش سلاح های اتمی و با داشتن حدود 200موشک اتمی و ساخت و گسترش تنها کارخانه ساخت بمب اتمی در منطقه غرب آسیا، یکی از بزرگترین تهدیدها برای مردم جهان شکل گیری آپارتاید صهیون است.


 


پنج شنبه 24 فروردین 1402 - 15:55:12