پایگاه سنتکام در سوریه بار دیگر هدف قرار گرفت

سه شنبه 22 فروردین 1402 - 8:34:28
پایگاه سنتکام در سوریه بار دیگر هدف قرار گرفت

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) شامگاه دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای، حملات جدید راکتی به پایگاه غیر قانونی این کشور در شرق سوریه را تأیید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این بیانیه تأکید شده است نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به فرماندهی آمریکا که در پایگاهی در دیرالزور سوریه حضور دارند، با یک راکت، هدف حمله قرار گرفتند. 

سنتکام مدعی شد این حمله، خسارت مالی و تلفات جانی به همراه نداشته است.

منابع محلی حاضر در استان دیرالزور چند ساعت پیش از شنیده شدن صدای چندین انفجار مهیب از داخل یکی از پایگاههای نظامیان آمریکایی در میدان نفتی «کونیکو» در شمال شرق استان دیرالزور خبر دادند.

به گفته این منابع، پس از این انفجارها، ستونهایی از دود و آتش از قلب این پایگاه به هوا برخاست. آنها علت انفجارها را وقوع چندین حمله راکتی به این پایگاه اعلام کردند. در پی انفجارها، بالگردهای آمریکایی به صورت گسترده بر فراز این منطقه به پرواز درآمده‌اند.

میدان نفتی کونیکو، یکی از مناطق نفتی است که آمریکایی‌ها در آن پایگاه غیر قانونی احداث کرده‌اند و تحت حفاظت بسیار شدید قرار داد. دولت سوریه بارها اعلام کرده است که به حضور غیر قانونی آمریکا در سوریه پایان خواهد داد.

آمریکا در سوریه 28 پایگاه علنی دارد که بیشتر این پایگاهها در میادین نفت‌ و گاز سوریه قرار دارند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 22 فروردین 1402 - 8:34:23