تلاوت زیبای قاری ایرانی در عربستان

شنبه 19 فروردین 1402 - 7:27:19

یونس شاهمرادی در رقابت با سه قاری دیگر از کشور عربستان و مراکش، موفق شد رتبه نخست بخش تلاوت دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و اذان «عطر الکلام» عربستان را کسب کند.

تهران- الکوثراداره کل رفاه عربستان اعلام کرد که «محمد آل الشریف» از کشور میزبان و «یونس شاهمرادی» از ایران به ترتیب در رشته‌های اذان و قرائت رتبه نخست را کسب کردند که به نماینده کشور میزبان دو میلیون ریال سعودی و به یونس شاهمرادی سه میلیون ریال سعودی جایزه اعطا شد.
آقای شاهمرادی سال گذشته از قاریان مطرح  درمسابقات قرآنی رمضانی «ان للمتقین مفازا» شبکه الکوثر نیز بوده است .(اینجا)
همچنین، «عبدالعزیز الفقیه» از عربستان و «زکریا الزیرک» و «عبدالله الدغری» از مراکش رتبه‌های دوم تا چهارم در رشته تلاوت را کسب کردند که به ترتیب دو میلیون سعودی، یک میلیون ریال و ۷۰۰ هزار سعودی به ترتیب جایزه دریافت کردند.
در رشته اذان نیز پس از «محمد آل الشریف» از کشور میزبان، «ضیاء الدین نزارالدین» از اندونزی، «رهیف الحاج» از لبنان و «ابراهیم اسد» از بریتانیا به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم را کسب کردند و به ترتیب یک میلیون ریال، ۵۰۰ هزار ریال و ۳۰۰ هزار ریال سعودی جایزه به آن‌ها اهدا شد.
دومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن و اذان «عطر الکلام» با حمایت اداره کل رفاه عربستان برگزار شد و هدف از این رقابت که مرحله مقدماتی آن با مشارکت ۵۰ هزار شرکت‌کننده از ۱۶۵ کشور آغاز شد، برجسته‌کردن تنوع فرهنگ‌ها در جهان اسلام و روش‌های تلاوت قرآن و اقامه اذان و نشان‌دادن استعدادهای قاریان و مؤذنان است.
داوران مشهوری از جمله عادل الكلباني از عربستان، استاد البهلول أبوعرقوب از لیبی، شیخ احمد منصور از مصر و عبدالرحيم النبولسي از مراکش این رقابت‌ها را قضاوت کردند.
مرحله نیمه نهایی و نهایی این مسابقات به‌صورت حضوری برگزار و از طریق شبکه تلویزیونی mbc۱ و اپلیکیشن «شاهد» به صورت زنده پخش شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


شنبه 19 فروردین 1402 - 7:20:30