در زمان امویان دوستداران اهل بیت (ع) را زنده به گور می کردند

یک شنبه 13 فروردین 1402 - 18:37:0

کارشناس و پژوهشگر اسلامی و عضو کمیته فتوا در الازهر مصر در گفتگو با برنامه «الوجه الآخر» به جنایاتی که بنی امیه مرتکب می شدند اشاره کرد و گفت که هرکسی که عشقش به اهل بیت علیهم السلام را علنی می کرد زنده به گور می شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر  ، شیخ اسامه الجمال از علما و از اعضای کمیته فتوا در الازهر مصر در گفتگو با برنامه «الوجه الاخر» شبکه الکوثر گفت: ما در یک نهضت فنی و علمی هستیم که هرکس می تواند به تنهایی جستجو کند واگر بخواهد با فشار دادن یک دکمه روی دستگاه تلفن همراه، به حقیقت می رسد، زیرا این امر مستلزم اعتقاد، انصاف، بی طرفی و جستجوی واقعی حقیقت بدون خیالبافی و بدون فرقه گرایی و بدون احساسات است.
اسامه الجمال گفت: هر که بخواهد به حقیقت برسد به حقیقت می رسد و هر که بخواهد می تواند خود را با انحرافات آراسته تاریخی و سخنان پرطنینی که از وهابی ها و امثال آنها می شوند متقاعد سازد چراکه آنها جنایات خود را به حدی رسانده اند که اگر کسی به خاندان رسول خدا (ص) و مولای ما علی (علیه السلام) که در دامان پیامبر (ص) پرورش یافته است و او و فرزندان و همسرش پاره تن رسول الله (ص) هستند اظهار محبت کند زنده به گور می شود.
وی تصریح کرد: اگر رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) برای بنی امیه منزلت و ارزش واقعی داشت، آنچه را که انجام دادند با اهل بیتش انجام نمی دادند و مردم را به خاطر ابراز محبت شان به اهل بیت که ایمانشان بدون آن کامل نمی شود ، زنده به گور نمی کردند.
الجمال تاکید کرد: هرکس به دوران بنی امیه یقین دارد درحالی که برای او ارتکاب این حقایق و جنایات وحشیانه از سوی امویان مشخص شده است که نه در عصر پیامبر (ص) و نه در عصر خلفای راشدین چنین جنایاتی رخ نداده است، باید به دین خود شک کند دین، زیرا این عصر نه به ابوبکر و نه عمر و نه عثمان و نه به علی علیه السلام ارتباطی ندارد.  
شیخ جمال خاطرنشان کرد: این عصر ، عصر ظلم و ستم است، دورانی که در آن امت خوار و ذلیل شدند و به خاندان رسول خدا اهانت کردند و مردم را به خاطر عشق به خاندان رسول خدا (ص) زنده به گور کردند و اهل بیت رسول (ص) در آن کشته شدند و جرأت کردند بر امام حسین علیه السلام ، پاره تن رسول خدا و فرزندان و اهل بیتش شمشیر بکشند.
این عضو کمیته فتوای الازهر تاکید کرد : بر هر انسان منصفی واجب است که به وظایف خود عمل کند و پیشینه اموی را که تا امروز حاکم است، محو کند. ما الان بین دو اردوگاه و بین دو جریان قرار داریم : بنی امیه و وهابی ها یا مسلمانان و خاندان پیامبر (ص).


ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 13 فروردین 1402 - 17:35:54