دشمنان اسلام با هر وسیله ای با پیامبر (ص) جنگیدند

یک شنبه 13 فروردین 1402 - 11:12:0
دشمنان اسلام با هر وسیله ای با پیامبر (ص) جنگیدند

کارشناس و پژوهشگر اسلامی در گفتگو با برنامه «الوجه الآخر» شبکه الکوثر با رد حدیث جعلی «لقد جئتکم بالذبح» تاکید کرد دشمنان با هر وسیله‌ای از جمله جعل حدیث ، با پیامبر اکرم(ص) جنگیدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر  ، شیخ لوی المنصوری محقق اسلامی در گفتگو با برنامه «الوجه الاخر» شبکه الکوثر درباره سربریدن از عهد اموی تا ابوبکر البغدادی گفت: حدیث جعلی «لقد جئتکم بالذبح» (من سربریدن را برای شما آوردم) حدیثی ساختگی و از اسرائیلیات است و حدیث صحیحی که از زبان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم صادر شده ، این است "من خیر دنیا را برای شما آوردم". 
شیخ لؤی المنصوری افزود: حاشا که از دهان مبارک و مقدس ، چنین فرستاده نورانی و هدایتگر که رحمتی برای بندگان است، کلمه ذبح خارج شده باشد. 
وی اضافه کرد: دشمنان با پیامبر به هر طریقی جنگیدند، اما از پیامبر اکرم (ص) دور است که بگوید من برای شما ذبح آوردم، زیرا با آنچه برای آن مبعوث شده در تضاد است. خداوند متعال او را فرستاد تا بندگان را از یوغ بندگی و ظلم و تعصب و ظلم و ستم رهایی بخشد. 
این پژوهشگر علوم اسلامی تصریح کرد: این روایت، روایتی ساختگی و بی اساس است و راوی آن عبدالله بن عمروعاص است که ابن حجر عسقلانی درباره او گفته است که او فردی غیر موثق و غیر قابل اعتماد است.


ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 13 فروردین 1402 - 10:57:3