استفاده معاویه از یهودیان برای تحریف دین اسلام

پنج شنبه 10 فروردین 1402 - 11:8:57

استاد و پژوهشگر علوم حوزوی، حکومت اموی را مسئول ورود احادیث جعلی موسوم به «اسرائیلیات» به منابع اسلامی از طریق به کارگیری علمای یهودی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فی المیزان» که به موضوع «اسرائیلیات در تفسیر قرآن کریم» اختصاص داشت گفت: حکومت اموی مسئول وارد کردن احادیث جعلی «اسرائیلیات» به منابع اسلامی به شیوه ای سازمان یافته بود و به نظر من، در دوره حکومت معاویه، او تعداد زیادی از علمای یهودی را به کار گرفت تا اسلام را دچار انحراف کنند.

این پژوهشگر اسلامی افزود: معاویه فقط «کعب الاحبار» را با خود به شام نبرد بلکه تعداد زیادی از علمای بنی اسرائیل را به شام جذب کرد و امکانات و قدرت و پول و منبر در اختیارشان قرار داد به طوری که «کعب الاحبار» بالای منبر می رفت و داستان سرایی می کرد ولی این داستان ها بعدا به روایت هایی تبدیل شد که به پیامبر اسلام (ص) نسبت داده شد.

شیخ قصیر افزود: پیامبر اسلام (ص) هشدار داده بود اولین کسی که سنت من را تغییر می دهد مردی از بنی امیه است. پیامبر هشدارهای بسیار شدیدی درباره تغییرات فرهنگی و فکری و ارزشی که بنی امیه به خصوص معاویه به عنوان طراح این پروژه ایجاد می کنند، داده است و خطرناکترین چیزی که پیامبر درباره آن هشدار داد، فساد فکری و فرهنگی و انحراف بود که این کار با اتحاد بنی امیه و بنی اسرائیل، صورت گرفت.

پژوهشگر علوم حوزوی در پایان گفت: قیام کربلا در درجه نخست به دنبال نجات دادن اسلام از تحریف فکری و فرهنگی اموی بود به همین علت اهل بیت علیهم السلام می گفتند اگر این ها (بنی امیه) در قدرت بمانند از اسلام چیزی جز ظاهر آن باقی نمی ماند.

برنامه «فی المیزان» در طول ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 21 به وقت مکه (21:30 به وقت تهران)  با حضور استاد اسد محمد قصیر روی آنتن شبکه الکوثر می رود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 10 فروردین 1402 - 11:8:42