الأزهر: اقدامات داعش ارتباطی با اسلام ندارد

سه شنبه 8 فروردین 1402 - 20:2:13

عضو کمیته فتوا در دانشگاه الازهر مصر تاکید کرد اقدامات جنایتکاران سازمان تروریستی داعش هیچ ارتباطی به اسلام که دین صلح است‏، ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ «اسامه الجمال» در برنامه «الوجه الآخر» شبکه تلویزیونی الکوثر با استناد به آیاتی از قرآن کریم گفت: کسی که دعوت به قتل مسلمانان و بی گناهان می کند و به قاتلان آنها وعده بهشت می دهد، از کدام بهشت سخن می گوید؟ بهشت جایی است که در کنار پیامبر اسلام (ص) باشی که هرگونه آزار رساندن به دیگران حتی با کلام را حرام دانسته است. پیامبر ما پیامبر مدارا و اسلام ما اسلام صلح است.

این واعظ مشهور مصری با خطاب قرار دادن تندروهایی مثل داعش افزود: پیامبر اسلام شما را آفت مخلوقات توصیف کرده است. شما چطور می توانید ادعای مسلمان بودن داشته باشید در حالی که اسلام را قربانی و آن را مخدوش می کنید. پیامبر اسلام آزار رساندن به دیگران را حرام دانسته و حتی گفته است وقتی می خواهید حیوانی را ذبح کنید اجازه ندهید چاقو را ببیند. ولی شما کشتن مردم را جشن می گیرید و مسلمانان را به نام دین و اسلام دچار ارعاب می کنید. شما بیشترین فاصله را با اسلام دارید.

شیخ اسامه الجمال در ادامه سخنانش، عموم مردم را مخاطب قرار داد و گفت: به خدا قسم این اسلام ما نیست و این ها نمایندگان ما و دین ما نیستند. دین اسلام از این قاتلان جنایتکار مبرا است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 8 فروردین 1402 - 20:2:5