کارشناس صهیونیست اذعان کرد:

سردرگمی رژیم صهیونیستی از «دیپلماسی همسایگی» ایران

سه شنبه 8 فروردین 1402 - 16:35:53
سردرگمی رژیم صهیونیستی از «دیپلماسی همسایگی» ایران

کارشناس مسائل کشورهای عربی در روزنامه «هاآرتص»، به موفقیت دیپلماتیک ایران همزمان با مشکل فروپاشی در «اسرائیل» و شکست این رژیم برای ایجاد «اتحاد عربی علیه ایران» اذعان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اِزوی بارل، کارشناس مسائل کشورهای عربی در روزنامه «هاآرتص»، درباره موفقیت دیپلماتیک ایران همزمان با مشکل فروپاشی در «اسرائیل»، نوشت: «عربستان سعودی با تصمیم خود برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با تهران، تل آویو را غافلگیر کرد و به این ترتیب پایه های اتحاد عربی علیه ایران را در هم شکست. ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی هفته گذشته از رئیس جمهور ایران برای سفر به کشورش دعوت کرد. پیش بینی می شود سفارتخانه ها پس از چند هفته افتتاح شوند. این در حالی است که امارات در حال حاضر در تهران سفارت دارد. بحرین نیز با کمک عمان مذاکراتی را برای از سرگیری روابط انجام می دهد و ایران در حال سرمایه گذاری برای برقراری روابط با مصر است».

این اعتراف صهیونیست ها به موفقیت «استراتژی دیپلماسی همسایگی» که ایران با برادران عرب دنبال می‌کند، بسیار آشکار و صریح به شکست این رژیم اشاره می کند.

سفر اخیر محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر مشاور در امور خارجی قطر به تهران و دیدارش با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و علی شمخانی شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تنها یکی از ابعاد این حرکت دیپلماتیک ایران است.

شمخانی در این دیدار تاکید کرد که توسعه همکاری های همه جانبه با کشورهای همسایه، اولویت اصلی ایران در روابط خارجی است و ایران در چارچوب «استراتژی دیپلماسی همسایگی» که با برادران عرب خود دنبال می کند، هیچ محدودیتی در این زمینه  قائل نیست. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 8 فروردین 1402 - 16:35:45