افزایش همکاری های مراکز علمی فرهنگی لبنان با استان اصفهان

دو شنبه 7 فروردین 1402 - 13:46:21
افزایش همکاری های مراکز علمی فرهنگی لبنان با استان  اصفهان

مراکز فرهنگی لبنان از جمله دانشگاه بیروت با هدف گسترش همکاری های علمی و فرهنگی با ایران، توافق نامه همکاری با دانشگاه اصفهان را منعقد کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در پی روابط نزدیک دیپلماتیک ایران و لبنان، این فرصت در سال های اخیر فراهم شده تا دانشجویان لبنانی با ترغیب به فرهنگ ایران از زبان فارسی بیش از پیش استقبال کنند.
 مهدی فوقی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهر اصفهان دراین باره اظهار داشت: خوشبختانه در طی 4 سال اخیر روابط فرهنگی بسیار نزدیکی بین مراکز دانشگاهی و فرهنگی شهر اصفهان با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بیروت لبنان برقرار شده که مهمترین تاثیر مثبت این همکاری و روابط نزدیک استقبال و علاقه شدید دانشجویان لبنانی به زبان فارسی بوده است.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 30 موسسه فرهنگی که مهمترین انان اتحادیه انجمن دانش اموزی، موسسه فرهنگی سابقون، موسسه فرهنگی باور، تلاش و دارالقرآن اصفهان هستند با سازمان های هنری فرهنگی بیروت مانند الحیاه التراث، معهد المعارف الحکمیة للدراسات الدینیه و النادی الحسینی   روابط نزدیک  دارند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: این روابط گاهی در قالب اجرای طرح های رسانه ای  و انتشار کتاب در سطح گسترده ای اجرا شده است.
فوقی گفت: اشنایی و حرکت در مسیر  آرمان های فکری و چشم انداز های فرهنگی انقلاب اسلامی  و ترویج آن در بین دانشجویان لبنانی علت اصلی انجام بسیاری از طرح های موفق هنری طی سال های اخیر شده و یادگیری زبان و ادبیات فارسی را برای انان ضرورت کرده است. 
وی گفت: بیش از 60 هزار نفر  از دانشجویان لبنانی طی 2 سال اخیر در گردهمایی و کارگروه های  آموزش مجازی زبان فارسی به طور گسترده  شرکت کردند که امار قابل توجهی است.

 همکاری 4 دانشکده دانشگاه اصفهان با دانشگاه بیروت

علی شمس مدیر روابط عمومی دانشگاه اصفهان نیز اظهار داشت: 4 دانشکده علوم و ادبیات فارسی، تاریخ، مردم شناسی و علوم تربیتی توافق نامه همکاری با دانشگاه بیروت دارند.
وی افزود: همکاری دانشجویان این دانشکده  ها با دانشگاه بیروت باعث ایجاد بستری عالی برای اشنایی و تبلیغ بیش از پیش فرهنگ و هنر و زبان اصیل ایران به دانشجویان لبنانی شده است.

گزارش : عیسی صادقی


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


دو شنبه 7 فروردین 1402 - 13:46:17

پربازدیدها