چشم سرمایه گذاران به معادن لیتیوم افغانستان

یک شنبه 6 فروردین 1402 - 18:19:24
چشم سرمایه گذاران به معادن لیتیوم افغانستان

مسئولان حکومت طالبان از ابراز تمایل چند کشور برای سرمایه گذاری در افغانستان در زمینه معادن لیتیوم خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری آوا، محمد یونس راشد، معاون جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان افغانستان اعلام کرد ژاپن، آمریکا، چین، قطر و امارات متحده عربی از جمله کشورهای هستند که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش استخراج معادن لیتیوم در نورستان هستند.

وی گفت: در سطح جهانی علاقه‌مندی زیادی برای استخراج لیتیوم وجود دارد، پنج کشور به حکومت طالبان کرده و گفته‌اند که آماده سرمایه‌گذاری در این بخش هستند.

مسولان حکومتی طالبان می گویند که ظرفیت‌های بالایی برای خودکفایی اقتصادی در کشور وجود دارد و در آینده نزدیک تغییرات مثبتی در توسعه اقتصادی کشور ایجاد خواهد شد.

در همین راستا، کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند اگر استخراج مواد معدنی در افغانستان انجام شود، این کشور می‌تواند خیلی سریع از بحران اقتصادی خارج شود.

کمال‌الدین کاکر، تحلیلگر امور اقتصادی، در این باره گفته است: «در معادن افغانستان به اندازه تریلیون‌ها دلار ظرفیت وجود دارد که باید در آن سرمایه‌گذاری شود، باید آمارها دقیق باشد و مناطق مشخص شود که در کدام منطقه ها ما چه نوع معادنی داریم».

همچنین مسئولان حکومت طالبان کید کرده اند که آنان در تلاش هستند تا در بخش استخراج معادن به صورت مشترک و انفرادی با سرمایه‌گذاران خارجی همکاری کنند.

افغانستان از غنی ترین کشورها در زمینه معادن لیتیوم به شمار می رود در حالی که تا کنون هیچ گونه استخراج و استفاده از آن صورت نگرفته است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 6 فروردین 1402 - 18:19:15

دسته بندی :

پربازدیدها