گزارشی آماری از هشت سال مقاومت در یمن

سه شنبه 1 فروردین 1402 - 17:10:0

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی در صنعا، نتایج هشت سال ایستادگی در برابر متجاوزان به یمن را با ذکر آمار تشریح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر آمده است: یحیی سریع با اشاره به این که یمن طی هشت سال با وحشیانه ترین انواع بمباران و تخریب سازمان یافته با خطرناکترین سلاح های ممنوعه در سطح جهان مواجه بود افزود، نیروهای مسلح یمن در خلال نبرد مقابله با متجاوزان در هشت سال گذشته بیش از 13229 عملیات نظامی انجام داده اند که 6702 عملیات تهاجمی و 6527 عملیات دفاعی برای مقابله با تهاجم متجاوزان بوده است. همچنین طی این مدت 1828 عملیات موشکی و 12009 عملیات پهپادی انجام دادند که برخی داخلی و برخی خارجی بوده است.

یگان های پدافند هوایی نیز برای مقابله با حملات متجاوزان 4585 عملیات انجام دادند و تعداد عملیات نیروی دریایی و گارد ساحلی نیز 38 عملیات بوده است.

یحیی سریع در این کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد هرگونه حضور نظامی بیگانگان در خاک یمن، هدفی مشروع برای نیروهای مسلح یمن و همه فرزندان ملت یمن محسوب می شود، ملتی که در طول تاریخ ثابت کرده است این سرزمین گورستان متجاوزان خواهد شد و آنها راهی جز ترک یمن ندارند. یمن نمی پذیرد و هیچ گاه نپذیرفته است که نیروهای بیگانه به هر بهانه ای در خاکش حضور داشته باشند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 1 فروردین 1402 - 16:22:12

پربازدیدها