تحلیلگر لبنانی:

پس از توافق عربستان- ایران، نگاه‌ها به یمن دوخته شده است

جمعه 26 اسفند 1401 - 12:5:4

نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی گفت با توافق عربستان سعودی و ایران برای از سر گیری روابط دیپلماتیک، اکنون نگاه‌ها به یمن و تاثیر این توافق بر جنگ در این کشور دوخته شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر علی عزالدین در برنامه «صحافه الیوم» شبکه الکوثر گفت: روند مذاکرات بین عربستان سعودی و یمن روندی طولانی و محرمانه بود تا کسانی که به دنبال مانع تراشی در مسیر مذاکرات و بهبود روابط این دو کشور بودند، نتوانند به اهداف خود دست یابند. مخالفان بهبود روابط ریاض و تهران، کسانی هستند که همواره برای بحران سازی در منطقه تلاش کرده اند و رژیم صهیونیستی در رأس آنها قرار دارد.

این تحلیلگر سیاسی لبنانی افزود: فرصت دو ماهه پس از امضای توافق بین ریاض و تهران، فرصتی برای سنجش حسن نیت و بازگشایی سفارتخانه های دو کشور است.

به گفته دکتر عزالدین، همانطور که امارات از حمایت از عوامل خود در یمن دست کشید اکنون باید منتظر دست کشیدن عربستان سعودی از گروه های یمنی باشیم که تحت حمایت این کشور قرار داشتند. این سناریو نشان می دهد کسانی که برضد خواسته های ملت خود و برای خوش خدمتی به بیگانگان جنگیدند، بهای آن را می پردازند.

این تحلیلگر سیاسی افزود: مهم تر از همه این است که شرط انصارالله برای به نتیجه رسیدن مذاکرات بر سر یمن همچنان به قوت خود باقی است. شرط انصارالله این است که با هیچ طرف یمنی که در خارج از خاک یمن حضور دارد مذاکره نخواهد کرد. به این ترتیب انصارالله هیچ فرصتی برای نقش داشتن در آینده یمن برای دولت هایی که در هتل‌های خارج از یمن اقامت دارند و غیرقانونی هستند، بسته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 26 اسفند 1401 - 12:4:56