عملیات احداث راه آهن شلمچه- بصره از سرگرفته می‌شود

سه شنبه 23 اسفند 1401 - 17:30:0
عملیات احداث راه آهن شلمچه- بصره از سرگرفته می‌شود

مدیرعامل شرکت راه آهن ایران از دستیابی به تفاهم با عراق درباره دو موضوع ادامه احداث راه آهن شلمچه- بصره و راه اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران- کربلا خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خط‌ آهن شلمچه- بصره در ادامه راه‌آهن خرمشهر- شلمچه قرار دارد و در صورت تکمیل این حلقه مفقوده ریلی در کنار رشد و توسعه ترانزیت ریلی، مسیر ریلی کربلا نیز برای زائران امام حسین (ع) هموار می‌شود.

موضوع احداث خط ریلی از شلمچه به بصره، در حقیقت تکمیل کریدور گسترده شرق به غرب است که در حال حاضر در آن انقطاع وجود دارد؛ تحقق این پروژه ریلی می‌تواند آورده‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بسیاری برای مردم هر دو کشور ایران و عراق به همراه داشته باشد.

در همین راستا امروز سه شنبه «میعاد صالحی» مدیر عامل شرکت راه‌آهن در صفحه شخصی خود نوشت: در نشست کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق که دیروز و امروز در بغداد برگزار شد، تفاهمات خوبی با مسئولین دولت جدید عراق در حوزه ریلی به ویژه تسریع در احداث راه‌آهن شلمچه- بصره و همچنین اعلام آمادگی دو طرف برای اتصال ریلی از مرز خسروی انجام شد.

وی اعلام‌ کرد: همچنین با توجه به تجربه موفق و استقبال مناسب، در خصوص راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران- کربلا تفاهم به دست آمد.

صالحی افزود: امیدواریم با تسریع در اجرایی‌سازی این تفاهمات، هر دو ملت طعم شیرین خدمات حمل و نقل ریلی در زمان زیارت ائمه اطهار را بچشند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 23 اسفند 1401 - 15:2:52