هدف قرار دادن مدارس، جُرم نابخشودنی

سه شنبه 23 اسفند 1401 - 14:5:0

موضع گیری قاطعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر مقامات ارشد در برابر هدف قرار گرفتن مدارس در ایران، موضوع شب گذشته برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» در این باره آمده است: دشمنان انقلاب اسلامی از زمان پیروزی انقلاب در بیش از چهار دهه قبل، از ارتکاب هیچ گونه جنایتی با هدف ضربه زدن به ثبات و امنیت جمهوری اسلامی و هدف قرار دادن ملت مقاوم ایران که همواره حامی اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی بوده است، دریغ نکردند.

امنیت و ثبات ایران همواره مهم ترین خط قرمز نظام اسلامی بوده که به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست و اخیرا برخی طرف های مشکوک تلاش کردند امنیت مدارس به ویژه مدارس دخترانه را با به کار گیری موادی که بر سلامتی دانش آموزان تاثیر می گذارد، برهم بزنند. این اقدام با موضع گیری جدی و قاطع مقامات ارشد کشور مواجه شد.

رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای این جنایت را محکوم و آن را غیرقابل بخشش توصیف کردند زیرا بی گناهان را هدف قرار داد و موجب وحشت خانواده ها شد. ایشان از مقامات ذیربط خواستند موضوع را به طور جدی پیگیری کنند و بر ضرورت شناسایی عاملان این اقدام و محاکمه آنها و عدم مماشات با آنها تاکید کردند.

رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی نیز به نوبه خود تاکید کرد این گونه جرائم، نتیجه توطئه های دشمنانی است که امنیت کشور را نشانه رفته است. رئیسی دستور تشکیل تیم هایی را متشکل از نیروهای امنیتی و کادر درمانی به منظور پی بردن به جزئیات بیشتر و تعامل سریع با این حوادث که دانش آموزان را هدف قرار داده است، صادر کرد.

محسن اژه ای رئیس قوه قضائیه نیز تاکید کرد هدف قرار دادن دانش آموزان و مسموم کردن آنها مصداق «افساد فی الارض» است و تاکید کرد کسی که همدست بودنش با دشمنان برای اجرای این توطئه ثابت شود، به شدیدترین وجه مجازات خواهد شد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 23 اسفند 1401 - 13:47:32