«فیصل بن فرحان»: امیدوارم به زودی با وزیر خارجه ایران دیدار کنم

دو شنبه 22 اسفند 1401 - 8:45:9
«فیصل بن فرحان»: امیدوارم به زودی با وزیر خارجه ایران دیدار کنم

وزیر خارجه عربستان ابراز امیدواری کرد که به زودی با همتای ایرانی خود دیدار داشته باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در سخنانی، خواهان دیدار قریب الوقوع با حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران شده است.
وی در این سخنان تاکید کرد: امضای توافق نامه میان ایران و عربستان به معنی دستیابی به راه کاری برای حل تمام اختلافات فیما بین نیست اما امیدوارم به زودی با حسین امیر عبداللهیان بر اساس آنچه که میان تهران و ریاض توافق شده است، دیداری داشته باشم.
وزیر خارجه عربستان اضافه کرد: تهران و ریاض آماده اند تا روابط دیپلماتیک خود را طی ۲ ماه آتی از سر بگیرند.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد صفحه جدید در روابطمان با ایران، پایبندی به مفاد توافقنامه میان دو طرف به شمار می‌رود. بدون شک منفعت دو کشور و منطقه در فعال سازی روند همکاری‌های مشترک نهفته است.
وزیر خارجه عربستان تاکید کرد: ما باید به دنبال تحقق خواسته‌های ملت‌های خود و نسل‌های آتی و ایجاد یک آینده بهتر در سایه امنیت و ثبات و شکوفایی باشیم. امیدواریم بتوانیم با طرف ایرانی در این خصوص همکاری‌های لازم را داشته باشیم.
وی در خصوص سفر اخیر خود به کییف و مسکو و حرف و حدیث‌ها در خصوص میانجیگری ریاض برای توقف جنگ تاکید کرد: عربستان آماده است تا تمام تلاش خود را برای دستیابی به یک راه کار سیاسی در این خصوص به کار بگیرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 22 اسفند 1401 - 8:45:3

پربازدیدها