آداب و رسوم هندی ها در نوروز و ماه مبارک رمضان

شنبه 20 اسفند 1401 - 13:36:14
آداب و رسوم هندی ها در نوروز  و ماه مبارک رمضان

 شبه قاره هندوستان با ظرفیت های  اقلیمی و قومی فراواند و آداب و رسوم گوناگون مردمانش ، همیشه برای محققان و گزارشگران جذاب بوده است .

ویژه- الکوثربین فرهنگ مردم ایران و هندوستان از گذشته تاکنون روابط بسیار عمیق و نزدیکی برقرار بوده تا جایی که شباهت های رویداد های ملی و مذهبی دو سرزمین در بازه های زمانب و مکانی خودش قابل توجه است.

نگاهی به آداب و رسوم مردم هند در ماه رمضان

علی محمد نقوی کارشناس مسائل فرهنگی ایران و هند در ایران اظهار داشت: مراسمات و ایین های مذهبی ماه مبارک رمضان امسال با نوروز باستانی که در 5 ایالت بزرگ هند از جمله راجستان ، اوتار پرادش،  اوتاراخاند،  بنگال غربی آروناچال پرادش و لکنهو برگزار می شود.
کارشناس مسائل فرهنگی هند و ایران تاکید کرد: بسیاری از مراسمات و سنت های مذهبی مردم  مسلمان هند در ماه رمضان  با کشور های اسلامی دیگری از جمله ایران مانند برگزاری جلسات جز خوانی قران کریم و اذین بندی کوچه ها و خیابان های اصلی شهر مثل هم است.
نقوی گفت: البته بعضی از مراسم ها مسلمانان هند از جمله برپایی سفره افطاری  دست جمعی در معابر و خیابان ها، شعر خوانی و سرود مذهبی در کوچه ها،پختن غذا های مختلف محلی ویژه این ماه مبارک در نوع خود قابل توجه است.

نوروز ایرانی مهمان هندوهای روزه دار

علی نقوی گردشگر هندی مقیم ایران اظهار داشت: با وجود شروع ماه مبارک رمضان در کشور هندوستان نوروز باستانی ایرانی نیز با مراسمات ویژه جذاب خود حال و هوای دیگری به سرزمین هزار و یک رنگ و ملت خواهد بخشید.
وی افزود: برپایی سفره زیبایی هفت سین، مسابقات محلی، مراسم رنگ پاشی، دید باز دید های  خانوادگی، سرود های ملی و سنتی و پخت شیرینی جات ویژه نوروز از سنت های همیشگی مردم هند در نوروز باستانی است.

گزارش از عیسی صادقی


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 20 اسفند 1401 - 13:36:5