استقبال سیدحسن نصرالله از توافق ایران و عربستان

جمعه 19 اسفند 1401 - 19:25:54
استقبال سیدحسن نصرالله از توافق ایران و عربستان

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز خود تاکید کرد از سرگیری روابط دیپلماتیک میان ریاض و تهران به نفع ملت های منطقه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سیدحسن الله لبنان در سخنرانی امروز خود به مناسبت مراسم گرامیداشت «حاج اسد محمود صغیر» (حاج صالح) در مجتمع امام مجتبی (ع) در جنوب بیروت از توافق میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کرد و گفت: از سرگیری روابط دیپلماتیک میان ریاض و تهران تحول خوبی است و ما خرسند هستیم زیرا ما اطمینان داریم که به نفع ملتهای منطقه است.

دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود ضمن تسلیت به خانواده فرمانده مجاهد حاج اسد محمود صغیر گفت: حاج صالح نقش مهمی در متلاشی کردن شبکه های جاسوسی "اسرائیل" داشت.

نصرالله در ادامه با بیان اینکه جنگ تمام عیار علیه سوریه شکست خورد، گفت: سوریه همواره رکن اصلی در جبهه نبرد با دشمن صهیونیست قرار داشته است و اساس محور مقاومت است و به رغم جنگ تمام عیار این رویه ادامه خواهد داشت.

سید حسن نصرالله افزود: شمار زیادی از تحلیلگران می گویند که سوریه به آغوش عربی خود بازخواهد گشت و از محور مقاومت خارج خواهد شد و این نادرست است. سوریه قلب محور مقاومت است. در سال دوم جنگ علیه آن به دمشق پیشنهاد شد که از نبرد با دشمن صهیونیست دست بردارد و رهبران سوریه مخالفت کردند.

وی افزود: روی آوردن (کشورهای عربی) به سوریه در واقع اذعان به پیروزی سوریه و اعلام یاس و ناامیدی است. ما در حزب الله و دیگر دوستان در محور مقاومت هنگامی که هیئت های عربی و غربی را در دمشق می بینیم، احساس خوشایندی داریم.

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه دشمن واقعی سوریه، آمریکایی‌ها هستند و سوریه و مردم آن به همکاری همه دوستان و متحدان نیاز دارند، افزود: داده‌‌ها و اطلاعات بین‌المللی و منطقه‌ای حاکی از آن است که محاصره و تحریم‌ها ادامه نخواهد داشت و شکسته خواهد شد.

وی در رابطه با تحولات فلسطین گفت: آنچه در فلسطین اشغالی می‌گذرد، تاریخی و بسیار مهم است.

وی افزود: در رژیم اشغالگر هم از فروپاشی و پایان رویای صهیونیسم می گویند و این واقعیت است. اجماع در داخل رژیم صهیونیستی وجود دارد که دودستگی داخلی و عامل خارجی منجر به زوال این رژیم می شود. ما دیدیم که چگونه پلیس رژیم صهیونیستی معترضان را سرکوب می کند و این ماهیت واقعی آنهاست. یکی از دلایل اصلی حضور هیئت های آمریکایی در اسرائیل حل شکاف داخلی این رژیم است که ممکن است به درگیری خونین منجر شود. آنچه این رژیم به آن رسیده است دلیلش اختلافات داخلی نیست، بلکه پایداری در منطقه و مقاومت در فلسطین و لبنان و پایداری سوریه و توسعه محور مقاومت است.

دبیرکل حزب الله لبنان درخصوص موضوع ریاست جمهوری نیز گفت: ما گفتیم که حامی کدام نامزد هستیم و شما هرکه را می خواهید معرفی کنید تا گفتگو کنیم. حق نامزدی به گروه و طایفه خاصی محدود نیست و هر نماینده و هر فراکسیون پارلمانی می تواند هر که را بخواهد معرفی کند. ما نمی خواهیم که نامزد ریاست جمهوری را بر کسی دیکته کنیم بلکه به دنبال گشایش در موضوع ریاست جمهوری هستیم.

سید حسن نصرالله گفت: هر کمک خارجی به لبنان را می پذیریم، اما منتظر خارج نباشید وهیچ کشوری حق ندارد درباره موضوع ریاست جمهوری وتویی داشته باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 19 اسفند 1401 - 19:24:15

پربازدیدها