حضور نظامیان آمریکایی در شرق یمن به چه معناست؟

پنج شنبه 18 اسفند 1401 - 19:1:0

حضور نظامیان آمریکایی در شهرهای شرق یمن رویدادی خطرناک است که نقشه های استعماری متجاوزان را برملا می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر آمده است: چشمداشت های آمریکا به یمن و توطئه های استعماری شیطان بزرگ با کمک کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به یمن، هر روز آشکارتر می شود. در همین رابطه حضور نظامیان آمریکایی در استان های المهره و حضرموت در جنوب شرق یمن، نقض حاکمیت این کشور و عامل تحریک کننده برای همه یمنی ها است.

عارف العامری نویسنده و تحلیلگر سیاسی معتقد است دولت های آمریکا و انگلیس به دنبال صلح در منطقه نیستند بلکه برعکس، به دنبال احداث پایگاه های نظامی و سیطره بر آبراه ها و گذرگاه های تجاری یمن و تامین منافع رژیم صهیونیستی به ویژه در مناطق باب المندب و عبدالکوری و سقطرا هستند.

نظامیان آمریکایی از فعالیت ماهیگیران یمنی در سواحل استان المهره جلوگیری می کنند. به گفته منابع محلی، شماری از نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه الغیضه استان المهره، ماهیگیران را از سواحل بیرون راندند و قایق هایشان را مصادره کردند و دستگاه های جاسوسی و نظارت در این مناطق کار گذاشتند.

در این خصوص عقیل المضواحی رئیس ستاد ارتش یمن در صنعا تاکید کرد متجاوزان باید به سرعت به خواسته های یمنی ها عمل کنند و از خاک یمن خارج شوند. وی تاکید کرد نیروهای مسلح یمن بیش از هر زمانی آماده برای هر گزینه ای هستند که شرایط ایجاب کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 18 اسفند 1401 - 17:48:8