رئیس ارتش صهیونیستی: روزهای سختی در انتظار ماست

چهار شنبه 17 اسفند 1401 - 9:4:36
 رئیس ارتش صهیونیستی: روزهای سختی در انتظار ماست

به دنبال کشیده شدن ارتش رژیم صهیونیستی به اختلافات سیاسی میان کابینه و اپوزیسیون و نافرمانی نظامی در اعتراض به اقدامات جنجالی دولت، رئیس ستاد ارتش این رژیم تاکید کرد که روزهای سختی در انتظار اسرائیل است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت: درخواست‌ها برای نافرمانی نظامی و سرباز زدن از خدمت در ارتش تهدیدی برای اسرائیل و اسرائیلی‌ها است و بازدارندگی استراتژیک ما را تضعیف می‌کند.
وی گفت: نمی‌توان ارتش را بازیچه قرار داد و از آن به عنوان یک ابزار در اتفاقات سیاسی استفاده کرد.
هالوی تاکید کرد: اسرائیلی‌ها می‌توانند اعتراض کنند، اما سرباز زدن از خدمت، ارتش را درگیر اختلافات می‌کند.
وی ادامه داد: اگر نافرمانی نظامی در ارتش ادامه یابد، روزهای سخت همچنان در انتظار اسرائیل خواهد بود.
این اظهارات پس از آن بیان شد که روزنامه عبری زبان «هاآرتص» یکشنبه فاش کرد که ۳۷ خلبان ذخیره اسرائیلی از مجموع ۴۰ خلبان یک اسکادران در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد ندارند در برنامه آموزشی برنامه‌ریزی شده برای روز چهارشنبه شرکت کنند.
طبق این گزارش، این ۳۷ خلبان ذخیره نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از "اسکادران چکش‌ها" هستند.
پیشتر نیز یکی از افسران ذخیره دستگاه عملیات ویژه در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود: اگر قانون اصلاحات قضایی تصویب شود عضویت داوطلبانه و خدمت در بخش ذخیره متوقف خواهد شد. دستگاهی که ما در آن فعالیت می‌کنیم یکی از حساس‌ترین و محرمانه‌ترین دستگاه‌هاست؛ اما ما درباره پیش‌نویس قانون اصلاحات قضایی ساکت نمی‌نشینیم.
اخیرا اعتراضات زیادی علیه اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو صورت گرفته است.
مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضایی» را «کودتای قضایی» توصیف کرده‌اند، در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که «هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است».
اپوزیسیون تل‌آویو بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است». اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 17 اسفند 1401 - 9:4:29

پربازدیدها