دبیرکل حزب الله تشریح کرد:

ایران و سوریه، حامیان توان بازدارندگی لبنان

سه شنبه 16 اسفند 1401 - 8:50:12
ایران و سوریه، حامیان توان بازدارندگی لبنان

سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت فقط دو کشور ایران و سوریه از توان بازدارندگی که لبنان در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است حمایت می کنند.

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید سیدحسن نصرالله عصر روز دوشنبه به مناسبت روز جانباز و سالروز میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل عباس (ع) و امام سجاد (ع) سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب الله در این مراسم با یادآوری رنج اسرای فلسطین در زندان‌های رژیم صهیونیستی افزود: هزاران نفر از اسیران فلسطینی وارد زندان‌های صهیونیستی شده‌اند و نسل‌های جدید باید بازداشتگاه‌های صهیونیست‌ها را بشناسند و ما باید رنج این اسرا را به یاد بیاوریم.

دبیرکل حزب الله در ادامه با اشاره به تصویب قانون اعدام مجریان فلسطینی عملیات استشهادی گفت: دشمن ما دشمن احمقی است. موضوع اعدام اسرا یک اقدام احمقانه است و رژیم صهیونیستی به سمت سقوط حرکت می‌کند.

سید حسن نصرالله همچنین گفت که صهیونیست‌ها قصد پیشروی در مرزهای لبنان را دارند اما علاوه بر ارتش و نیروهای مقاومت، مردم غیرنظامی نیز به مقابله با آن‌ها می‌پردازند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه معادله بازدارندگی در لبنان به فضل حضور مردم، ارتش و مقاومت ایجاد شده است، تصریح کرد: معادله بازدارندگی امروز حامی لبنان، سرزمین، مردم و منابع طبیعی (چاه‌های نفت و گاز) است و این توان بازدارندگی لبنان امروز در خارج فقط از سوی ایران و سوریه حمایت می‌شود.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه هرگز اجازه نمی‌دهیم کسی لبنان را به طرف هرج و مرج سوق دهد، تاکید کرد: ما خواستار انتخاب رئیس جمهور هستیم بدون آنکه بخواهیم در این زمینه از مسئولیت‌هایمان فرار کنیم. متعهد به حد نصاب دو سوم برای انتخاب رئیس جمهور هستیم. نمی‌پذیریم که رئیس جمهوری بر لبنان تحمیل شود یا یک نامزد، خواه با آن موافق باشیم یا مخالف، تحمیل شود. هرگز برای انتخاب رئیس جمهور منتظر تحولات یا سازش‌کاری نمی‌مانیم.

سیدحسن نصرالله با اشاره به این نکته که برخی در لبنان می‌کوشند با حمایت خارجی بر کشور حاکم شوند، گفت: راهکارهای دشمن در سایه آگاهی مردم و تمسک آنها به مقاومت با شکست مواجه می‌شود.

وی تاکید کرد: ایران و سوریه هرگز در انتخابات ریاست جمهوری لبنان دخالت نکرده و نمی‌کنند.

دبیرکل حزب الله درباره روند مذاکرات هسته‌ای غربی با ایران گفت: پرونده هسته‌ای ایران به انتخاب رئیس جمهور لبنان و یا مسائل منطقه ربطی ندارد.

سید حسن نصرالله با اعلام اینکه چیزی به نام نامزد حزب الله برای انتخاب رئیس جمهور لبنان وجود ندارد، تصریح کرد: هدف از این نامگذاری حذف فردی است که ما از آن حمایت می‌کنیم. حزب الله از نامزدی «سلیمان فرنجیه» برای ریاست جمهوری لبنان حمایت می‌کند.

وی افزود: ما دیکته خارجی برای انتخاب رئیس جمهور را نخواهیم پذیرفت و هیچ وتوی خارجی بر هیچ نامزدی را قبول نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: بعد از مخالفت جبران باسیل با پیشنهاد ما برای نامزدی ریاست‌جمهوری، ما حمایت خود را از سلیمان فرنجیه اعلام کردیم و به صراحت می‌گوییم از سلیمان فرنجیه حمایت می‌کنیم و تردیدی در این خصوص نداریم.

نصرالله همچنین به رژیم صهیونیستی درباره برهم زدن توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان هشدار داد و گفت: اگر صهیونیست‌ها در استخراج گاز لبنان مشکلی ایجاد کنند، پاسخ آن را خواهیم داد.

دبیرکل حزب الله گفت: مقاومت درباره استخراج نفت و گاز بر موضع خود ثابت است و به دلیل قدرت مقاومت رژیم صهیونیستی نمی‌تواند وارد خطوط مقدم شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 16 اسفند 1401 - 8:49:31